Avatar billede aslan Nybegynder
08. april 2003 - 16:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rette litteratur og DBMS'er ?

Vi har til 4. semester i advanceret database fået muligheden for at påvirke vores undervisning. Vi er af vores kommende lærer blevet bedt om komme med foreslag til litteratur og DBMS'er.

Har nogen nogle forslag til, hvad der ville være godt at gå i dybden med og hvad arbejdsmarkedet ber om?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2003 - 16:36 #1
Forslag til databaser:
  - Oracle
  - DB2
  - MS SQLServer

Det er de mest udbredte kommercielle database.

MySQL er naturligvis enormt udbredt til hobby brug (og enkelte stedet
til professionelt brug). Men job-mæssigt tror jeg der skal satses på
de 3.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2003 - 16:37 #2
Jeg kender ikke indholdet i jeres "advanceret database" kursus.

Men C.J.Date's bog er jo en klassisker udi database teori.
Avatar billede aslan Nybegynder
08. april 2003 - 16:44 #3
Vores db undervisning skal tilrettelægges så den passer med vores andet fag nemlig .Net. Burde vi tænke anderledes af hensyn til vores valg af den grund?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2003 - 16:48 #4
Altså med .NET så skal prioriteringen af databaserne jo nok
ændres til: 1 - MS SQLServer, 2 - Oracle, 3 - DB2.

C.J.Date er den samme uanset hvilken teknologi man bruger
(relationel algebra er relationel algebra).
Avatar billede arne_v Ekspert
08. april 2003 - 17:00 #5
Og hvis der er nogen som ikke kender bogen:

An Introduction to Database Systems
C. J. Date
Addison-Wesley
7th edition
January 2000)

[og lad jeg ikke narre af "Introduction" - den er tung at læse]