Avatar billede jeppebak Nybegynder
07. april 2003 - 21:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nedluknings problemer i WinXp Pro

Hejsa jeg har et stort problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Jeg har erhvervet mig en ny computer som der er monteret en ATX Strømforsyning i (300W), men den kan ikke slukke.!!!

Når jeg slukker for den, kommer den godt nok med den kende blå baggrund, hvorpå der står Windows slukkes, og gemmer indstillinger. Mine harddiske Slukker også men den fryser med den blå baggrund.?! Her er min fremgangs måde og fejl søgning.

Som det første laver jeg en bios update, og tjekker at alt står rigtigt i bios. Der efter laver jeg en service pack update (Servicepack 1a) Som skulle løse nedluknings problemer. Efter dette installeret jeg 4in1 patch. Der næst gik jeg ind i kontrolpanel og ind i strømstyring, der kunne jeg se min strømforsyning understøttet Strømbesparelse, og også hjælper mod nedluknings problem. Men nej kan stadig ikke lukke. Her efter updater jeg min lyd driver, som også kan drille med nedlukning. Afmontere mine andre PCI kort, så jeg kun har mit geforce 4 i kan stadig ikke Efter et par øl lørdag nat kaster jeg mig over problemet igen.! Jeg går ind i enhedshåndtering hvorpå der et en ikon der står (Computer) ud for. Da jeg trykker på krydset står der kun (Standart pc)!! Chok tænker jeg da den selvfølgelig helst skal køre på (Pc med avanceret konfigurations og strømforsyningsgrænseflade (ACPI). Jeg prøver at opdater driveren til dette, men den kan kun finde standart pc. Jeg har prøvet at tilføje nyt hardware, men den finder kun den. Har sagt jeg vil vise den hvor den skal lede, men der er kun standart pc. Har i en super ide!!??
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2003 - 21:26 #1
Gå i enhedshåndtering - Vis - Skjulte enheder.
Hvis der er noget her med Udråbstegn (muligvis "NT Apm/Ældre grænsefladenode") - så slet det oig genstart - så skulle det blive installeret korrekt :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. april 2003 - 21:26 #2
;)
Avatar billede jeppebak Nybegynder
07. april 2003 - 21:37 #3
hejsa "NT Apm/Ældre grænsefladenode" er der godt nok, og er også fjernet nu. genstarter, og går der ind igen, og ser ud til den er installeret. men kan stadig ikke lukke
Avatar billede halifax Nybegynder
08. april 2003 - 01:01 #4
Prøv dette site hvor der er en lang række forslag til løsning. Du har gjort/prøvet en hel del selv. Spring de punkter over.
WINDOWS XP SHUTDOWN & RESTART TROUBLESHOOTING
http://66.39.115.252/a/shtdwnxp.htm
Avatar billede halifax Nybegynder
08. april 2003 - 01:11 #5
Eller prøv det lille program shutdown.exe fra samme site. Findes under Freeware - øverst.