Avatar billede jens1975 Nybegynder
04. april 2003 - 17:10 Der er 2 kommentarer

åben port 2000

Jeg bruger win xp

og vil gerne chatte på dating
men chat siden vil ikke åbne. der står

Bemærk!
Hvis du er bag en proxy/firewall skal der være åbent for port 2000 (dette skal din internetudbyder / systemadministrator gøre).

Hvordan gør jeg det

jeg har adsl tiscali cisco 677
Avatar billede aovergaard Nybegynder
07. april 2003 - 10:36 #1
Når du sidder med en firewall vil den lukke alle forbindelser automatisk undtagen dem du har sagt ja til. Du kan åbne porte på følgede måde: Kontrolpanelet - Netværkssteder - Find forbindelsen og højrklik på den og vælg egenskaber - Marker Tcp/ip og vælg egenskaber - Klik på avanceret - Fanebladet indstillinger - Tcp/ip markeres og vælge egenskaber - Vinge i Aktiver og angiv selv din kriterier. Du skal have åbnet for port 80 til http og port 110 har du også brug for.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
15. juni 2003 - 16:56 #2
Hey..

Du har sandsynligvis en web baseret router opsætning.

Find ud af hvad routerens ip er. (kig evt. i din manual, for st finde ud af, hvordan du finder ud af hvad din routers ip er :o)

Når du kommer der ind, står det sikkert "Advanced". Den klikker du på. Derefter på "Virtual Server". Når du er der, skal du åbne port 2000. Indtast port nummeret, i den boks, hvor der står "Ønskede port åbnet" (eller hvad der nu står), og indtast 2000. Ved IP feltet indtaster du din lokale ip. altså IKKE wan ip'en.

Så skulle den være åben. Hvis det ikke virker, så prøv at opdatere din firmware version.

Men ellers kig i manualen.

MVH
Anders