Avatar billede cstern Nybegynder
16. november 2000 - 13:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Startpoints = 30 eller 300?

Jeg syns der er flere og flere eksempler på at folk opretter sig kun for at øse alle 300 points ud på et spørgsmål.
Ville det ikke være værd at overveje at start bonus var 30 point i stedet for?

For et eksempel, se: http://www.eksperten.dk/spm/33687 (de lover endda 3x300!)

men der er mange flere...
Avatar billede blazer Nybegynder
16. november 2000 - 13:14 #1
jeg syntes at 437.543 start points ville være det bedste!
Avatar billede bacardil Nybegynder
16. november 2000 - 13:15 #2
jeps
Avatar billede blazer Nybegynder
16. november 2000 - 13:16 #3
er der flere der er enige?
Avatar billede hojben Novice
16. november 2000 - 13:17 #4
Og få lavet en statistik (ADMIN) over hvor længe siden det er at brugeren har været logget ind. Så slipper vi måske for de \"skide\" lamerz som opretter en bruger for bare at lade den stå og samle point ind og bagefter bare opretter et fake spørgsmål og giver dem til en anden af samme bruger.
Avatar billede powell Nybegynder
16. november 2000 - 13:38 #5
Jeg syntes at 30 point er for lidt, når man har valget 15 - let, 30 - medium, 60 - svær. Så sider man med et svært spørgsmål, og har efter det egentligt igen brug for et svar ville man så ikke blot oprette en ny bruger? Det er kun lamers der ikke udnøtter systemmet, hvis man virkelig har brug for hjælp, så er det ikke sjovt at blive kørt over ende, med få point til et spørgsmål.

Måske skulle der sættes et loft for hvor meget man kunne sætte i et spørgsmål. istedetfor.
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. november 2000 - 14:58 #6
Synes at 300 er helt ok. JEg kan heller ikke lide ideen om\"loftet\".
Avatar billede cstern Nybegynder
16. november 2000 - 15:24 #7
Joe, det kan godt være I har ret. Jeg syns bare det er så \'træls\' at se disse personer som gang på gang læsser deres point af i en one-shot. Måske skulle man i stedet sige man højest kan satse 25% af sine points? Det vil i alt fald begrænse problemet en smule.
Whaddaya think?
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. november 2000 - 15:59 #8
Hvis der skulle værer et loft skal det værer målt i procenter af ens \"formue\"
Avatar billede powell Nybegynder
16. november 2000 - 16:01 #9
tommyf -> Det kunne naturligvis være en løsning, men nemmere er det at blive ved med at slette de brugere der snyder, de bliver jo opdaget.
Avatar billede cstern Nybegynder
16. november 2000 - 16:08 #10
Snydere skal vel slettes alligevel. Nu taler jeg mere om folk der ikke har forstået systemet og bare (sommetider i god tro) bruger alle point på en gang.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
16. november 2000 - 21:56 #11
Det med et loft på X% er egentligt en god idé

hvis det kommer igennem så syntes jeg at alle brugere af eksperten.dk skal have tilsendt en mail omkring dette.
Avatar billede cstern Nybegynder
17. november 2000 - 13:25 #12
OK, jeg syns ikke rigtigt der er kommet en konklusion. Det ville også have været rart med en kommentar fra admin. Jeg lukker spm i eftermiddag for god ordens skyld hvis der ikke kommer yderligere kommentarer/debat.