Avatar billede joe_tan Nybegynder
02. april 2003 - 14:49 Der er 8 kommentarer

D-Link DWL-520+ / Soundblaser problem

Jeg har lige opsat tråløst netværk. Den maskine der ska bruge det trådløse netkort, inde holder Intel Mainboard CA810E med 600 mhz celeron..onboard lyd, video og lan.som alle er deaktiveret da jeg har sat et sblive og et geforce 2 i istedet. ( 4 pciporte iøvrigt )

Ok jeg smækker dlink´et i og jeg når ind i windows og så snart driveren er installeret fryser maskinen totalt, og når jeg reseter har den problemer med at starte overhovedet, og biossetup fryser i nogle tilfælde.

Ok jeg hiver dlink ud og det virker igen.

sætter dlink i og piller lydkortet ud ( stadig med onboard deaktiveret ) og det virker også.

Jeg har prøvet alle indstillinger med IRQ da jeg først troede det var problemet, og opgiver til sidst da jeg finder ud af at det bare ikke vil funke samme. Fint tænker jeg og aktiverer onboard igen, så må jeg jo undvære sblive..

MEN jeg får samme prob...konklusion Dlink vil ikke arbejde sammen med hverken sblive eller onboard som i øvrigt også er et sb men 128...

Hvorfor..

Håber nogen kan hjælpe

mvh  Joe Tan
Avatar billede joe_tan Nybegynder
03. april 2003 - 01:08 #2
så har jeg sq fundet ud af det. Det skulle vise sig at d-link har lavet 3 versioner af samme kort, et såkaldt a1, a2 og a3...a1 og a2 kan simpelt hen ikke sammen med soundblaster lydkort, fattede ik ret meget af detaljerne da det var en meget hurtigt talende svensker jeg fik det af vide af gennem telefonen. nå så enden af det bliver at jeg pænt må vente til d-link sender mig et nyt kort...men elers tak for hjælpen..

mvh Joe Tan ( og så lige en ting...syncmaster styrer alt.... )  :)
Avatar billede robotten Praktikant
03. april 2003 - 08:06 #3
Ok, det var fakrisk meget rart af vide. Pusler selv med tanken om trådløst på et tidspunkt, og har selv sb lydkort.
Avatar billede robotten Praktikant
03. april 2003 - 11:21 #4
Lukker du igen?
Avatar billede robotten Praktikant
03. april 2003 - 11:22 #5
Kan se, du er ny.
Lig et svar selv, og accepter dette.
Avatar billede robotten Praktikant
09. april 2003 - 09:56 #6
?
Avatar billede robotten Praktikant
23. juli 2003 - 11:14 #7
.
Avatar billede robotten Praktikant
27. august 2003 - 10:35 #8
.