Avatar billede omniscape Nybegynder
16. november 2000 - 08:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Programmering til lpt-port

Hej... Jeg er i gang med et project på gymnasiet i Teknik fag.
Vi er nogle stykker som har tænkt os at lave en robot-arm... men, vi ved ikke hvordan man programmere til parallel porten, på computeren.
Vi ved at det kan gøres fra programmer som fx. QBasic og Turbo Pascal. Er det noget I evt. kunne hjælpe os med, eller måske sende noget matteriale om at programmere til parallel porten.

Mvh. Martin Ravensholt 2.x
Frederikssund Gymnasium
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
16. november 2000 - 09:08 #1
Husk tilen anden gang, at bruge den korrekte kategori, det giver bedre chancer for et hurtigt og korrekt svar.
Avatar billede krusell Nybegynder
16. november 2000 - 10:01 #2
Hvis i giver mig en email, kender jeg en der måske kan hjælpe.
Kan ikke love noget på nuværende tidspunkt, men prøver at få fat på hem.

krusell
Avatar billede powell Nybegynder
16. november 2000 - 10:04 #3
Omniscape ->

1. Du er i forkert kategori
2. Alt programmering til en port foregår via adresser, jeg mener ikke at Qbasic og Turbo Pascal understøtter en baud rate funktion så det skal i også selv lave. Find de nødvendige adresse, send bitene til dem med en bestemt hastighed så burde den køre.

Jeg ville personligt vælge at lave det i C++ og så ud serielporten (RS232)(eks: http://www.ent.ohiou.edu/~welker/rs232/

andreas admin -> På en måde, så er overskriften rigtig.
Avatar billede omniscape Nybegynder
16. november 2000 - 18:12 #4
Til Krusell! Her er der en e-mail adresse...
E-mail adresse: 99xmrc@frsund-gym.dk
eller omniscape@hotmail.com

Avatar billede krusell Nybegynder
16. november 2000 - 21:49 #5
Ok giver lyd fra mig imorgen, forhåbentligt med et svar du kan bruge