Avatar billede faxekondi Nybegynder
30. marts 2003 - 19:52 Der er 3 kommentarer

Database Engine Error?

Mindst en gang om måneden går min side ned (hostet hos cliche.dk) - Men kun
de sider hvor jeg connecter til en db og hvor jeg bruger metoden "order by"
på recordsættet. Hvis jeg ikke bruger order by virker det fint. Skal lige
siges at det er ASP jeg benytter.

Nogen forslag?

Jeg har klaget til cliche utallige gange men de gør ikke noget ved det...
:-(

**** FEJLEN ****
Microsoft JET Database Engine error '80004005'

System resource exceeded.

--
Mvh
Frank Sørensen

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"
Avatar billede mortrr Praktikant
31. marts 2003 - 00:21 #1
Access har mange begrænsninger, blandt andet at man kun kan have 15 samtidige connections åbne. Det kan være det du er løbet ind i.

Husk at lukke dine connections.
Hvis det ikke hjælper, så prøv at skifte til OLE.DB provider.
constr="Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=databasen.mdb"
Avatar billede oasen Nybegynder
31. marts 2003 - 02:11 #2
Den teoretiske værdi er 255. Men i praksis kommer du formentlig ikke over 10-30 samtidige brugere. Dog kommer det meget an på, hvad de foretager sig. F.eks. belaster det databasen langt mere med updates på indekserede tabeller end at læse fra disse.
Avatar billede tsunami Nybegynder
01. april 2003 - 18:23 #3
mortrr har ret Access har begrænsninger og hvis man ikke lukker sine connections ordentlig fremkommer den fejl primært