Avatar billede mymouse Nybegynder
30. marts 2003 - 17:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

movie clip som link

hej

jeg er ved at lave en flash animation, som jeg vil bruge som link på en hjemmeside.

Animationen består af noget tekst der hopper rundt ved mouseover. Jeg har lavet movie clippet med teksten der hopper.

Nu skal jeg så have teksten til at gå i gang ved mouseover.
Jeg har prøvet med on rollover gotoAndPlay. Men det virker ikke.

Jeg læste i tidligere spørgsmål at man kun kan lave mouseover i Button, er det sandt?

tak for hjælpen, hilsen Mymouse
Avatar billede gulekings Nybegynder
30. marts 2003 - 17:59 #1
myClip.onRollOver=function(){
    //play myClip (altså dit hoppelink)
}
sæt det ind i det første frame:)
Avatar billede mymouse Nybegynder
30. marts 2003 - 18:18 #2
jamen skal det være i en button eller kan jeg godt bruge movie clip.

Og skal dette script skrives i tidslinjen på scenen eller i button / movie clip
Avatar billede gulekings Nybegynder
30. marts 2003 - 18:40 #3
det skal være et movie clip! og koden skal sættes i tidslinien. det første frame på din main timeline. jeg kan sende dig et eksempel hvis det er!?
Avatar billede mymouse Nybegynder
31. marts 2003 - 08:37 #4
jo tak du gerne sende mig et eksempel..:-)

her er min e-mail . cs4@ofir.dk

takker
Avatar billede gulekings Nybegynder
01. april 2003 - 09:40 #5
har du fået mailen??
Avatar billede mymouse Nybegynder
01. april 2003 - 11:14 #6
jo tak, det har jeg. Men lige nu sidder jeg ved en computer uden flash, så jeg kigger på det senere!

men ellers tak
Avatar billede gulekings Nybegynder
01. april 2003 - 11:54 #7
helt sikkert! men jeg er først ved tasterne igen ved middagstid i aften!
Avatar billede mymouse Nybegynder
01. april 2003 - 20:05 #8
har lige kigget på det, det er bare alletiders!! Det var lige sådan det skal være! Tusinde tak.

Du kan jo nok høre at jeg er ny til flash, så jeg tænkte om du har andre eksempler med actionscript, for jeg har endnu ikke styr på syntaksen endnu.

Jeg skal lave en animation hvor der bliver zommet ind på et movie clip.
Og så tænkte jeg også på et actionscript, som gør at man ikke ser det som er udenfor scenen, for eksempel at et obejkt kommer ind fra siden.

Håber ikke at dette er for meget!!? Vil du hjælpe med nogle eksempler??

Jeg er ikke ved computeren idag, sorry.

Tak tak :-)

hilsen Mymouse
Avatar billede gulekings Nybegynder
01. april 2003 - 20:29 #9
selvfølgelig er jeg frisk på hjælpe;) lyder som en oversluelig opgave - men lad os lige snakkes ved om det.. du sender bare mails hvis du vil.
Avatar billede gulekings Nybegynder
02. april 2003 - 09:48 #10
men hvis du placere et objekt uden for din scene vil det ikke blve vist i movie'en før der kommer ind på scenen. Det sker kun når du previewer inde i flash. hvis du ser swf-filen i exploreren vil objecktet ikke være synligt!