Avatar billede sstp Nybegynder
29. marts 2003 - 22:44 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Zonealarm spørgsmål.. hvad betyder dette??

Efter at jeg installerede Zonealarm, den gratis version, kom der ting op, hvor der stod det her inde i.
Men hvad betyder de?? Er det noget vigtigt jeg burde gøre noget ved?? Så sig det endelig til mig..!

MVH SSTP

Zonealarm Alert

Protected
The firewall has blocked internet access to your computer (TCP Port 2311) from 24.198.128.252 (TCP Port 2954) (TCP Flags: S)
Time: 29-03-2003 22:30:44

1st of 20 alerts...
Avatar billede lap Nybegynder
29. marts 2003 - 22:46 #1
Det betyder, at din firewall har stoppet 24.198.128.252 i at kontakte din maskine på port 2311.

Nogen har forsøgt at kontakte din maskine.
Avatar billede frewald Nybegynder
29. marts 2003 - 22:52 #2
Der er korrekt hvad lap skriver - og den slags beskeder vil du set en hel masse af - det er helt normalt (desværre)
Avatar billede phrame Nybegynder
29. marts 2003 - 22:52 #3
prøv at tjeck via http://network-tools.com/ hvem det er...
Avatar billede phrame Nybegynder
29. marts 2003 - 22:53 #4
@frewald... hvorfor normalt?
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. marts 2003 - 22:53 #5
Port 2311 høre til Message Service så det er nok som at du på et eller andet tidspunkt har tilmeldt dig en Message Service, f.eks. ICQ eller MSmessenger, og nu forsøger en kontakt eller server at kontakte dig, men det har du, klogt nok, ikke givet tilladelse til i din firewall
Avatar billede lap Nybegynder
29. marts 2003 - 22:54 #6
Min forbindelse har mellem 300 og 600 besøg i døgnet - og jeg har ikke noget specielt (andet end en masse logning på min firewall) - derfor normalt.
Avatar billede phrame Nybegynder
29. marts 2003 - 22:54 #7
hmmm.. du har bruger åbenbart kazaa eller har gjort fordi dette information fandt jeg frem til

HTTP/1.0 404 Not Found
X-Kazaa-Username: onefast70ssnova
X-Kazaa-Network: KaZaA
X-Kazaa-IP: 24.198.128.252:2924
X-Kazaa-SupernodeIP: 24.226.61.89:3646
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. marts 2003 - 22:57 #8
Det er nok kazaa, der jo også er en slags Message Service
Avatar billede sstp Nybegynder
30. marts 2003 - 20:08 #9
OKay..! Nu vil jeg lige kommentere lidt.

For det første, skulle JEG meget gerne ikke bruge Kazaa.
For det andet, ved jeg slet ikke en gang hvad det er for noget.. Såå.. Hehe.. Det er nok ret umuligt for mig at bruge det, når jeg ikke engang ved hvad det er for noget...
Avatar billede phrame Nybegynder
30. marts 2003 - 20:26 #10
nej... men det kan godt være at personen bag ip'en bruger kazaa (som er et peer-2-peer program, sådan at man kan dele fil med andre over nettet, p.s. ulovligt hvis der er copyrigt på det).

Men det lader åbenbart til at personens kazaa står og pinger din maskine fordi den TROR at den har kazaa. En del p2p programmer virker på den måde, blandt andet overnet, at de pinger andre maskiner på deres porte for at se om du har programmet så de kan koble op til det, teknikken kaldes broadcasting.
Avatar billede sstp Nybegynder
01. april 2003 - 20:38 #11
OKay.. Men hvad kan der så ske ved det???
Avatar billede lap Nybegynder
01. april 2003 - 20:38 #12
Intet så længe din firewall holder den anden ude.