Avatar billede brutus Nybegynder
29. marts 2003 - 20:08 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Win98se gemmer ikke indstillinger

Hey folks
Jeg har ret pludselig det prob, at når jeg skal save / loade er visningen pr dato, og ikke pr alfabetisk. Jeg højreklikker og vælger "sorter alfabetisk" men næste gang er den gal igen :-(
Har nu kørt flere år med samme installation (win98se) og har sq ikke haft det prob før.
Har kørt div. norton progs + regclean, men no good :-(
Nogen der har ideer til at få det til at være som før (nope jeg vil ikke geninstallere med alt det bøvl der følger med)  :-))
Avatar billede fromsej Praktikant
29. marts 2003 - 20:10 #1
En pludselig opstået fejl kan måske reddes med det her:
Start->Kør SFC
Avatar billede fromsej Praktikant
29. marts 2003 - 20:11 #2
Din Win98 CD skal være i drevet.
Avatar billede brutus Nybegynder
29. marts 2003 - 20:13 #3
Ehh hvad laver SFC?
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. marts 2003 - 20:16 #4
sfc skifter systemfiler ud som i tidens løb er skiftet ud med uoriginale af slagsen :)
Avatar billede brutus Nybegynder
29. marts 2003 - 20:19 #5
Oki, men jeg har prøvet at køre scanreg (fra dos) flere gange, er det ikke stort set det samme ??
Avatar billede fromsej Praktikant
29. marts 2003 - 20:22 #6
Det tror jeg ikke, men jeg ved det ikke.*S*
Men prøv SFC det skader ikke.
Avatar billede brutus Nybegynder
29. marts 2003 - 20:24 #7
Oki, er efterhånden villig til at prøve alt, er jo pi... irreterende :-(
Avatar billede brutus Nybegynder
29. marts 2003 - 20:25 #8
den vil ikke køre :-((
Avatar billede fromsej Praktikant
29. marts 2003 - 20:26 #9
Hvilken fejl får du?
Avatar billede brutus Nybegynder
29. marts 2003 - 20:31 #10
Det skrev jeg selvfølgelig ikke ned, jeg fjols :-(
Men nu kører den, men der er fandme mange filer den vil have opdateret :-(
Håber ikke jeg skal restore alle filer på disken, for så hører du ikke fra mig før 2890 :-)
Avatar billede brutus Nybegynder
29. marts 2003 - 20:34 #11
så kom jeg igennem, men det er det samme :-((
Avatar billede fromsej Praktikant
29. marts 2003 - 20:35 #12
Så tror jeg nok jeg går i seng og sover lidt, inden resultatet foreligger.*G*
Avatar billede fromsej Praktikant
29. marts 2003 - 20:35 #13
Har du genstartet?
Avatar billede brutus Nybegynder
29. marts 2003 - 20:37 #14
Jeps, no change :-((
Avatar billede fromsej Praktikant
29. marts 2003 - 20:44 #15
http://housecall.trendmicro.com/ - online virusscan
http://spybot.eon.net.au/
Prøv de to her, ikke fordi jeg tror på det, men så er du beskæftiget mens jeg tænker.*S*
Og det kan tage lang tid.( At tænke )
Avatar billede brutus Nybegynder
29. marts 2003 - 20:51 #16
LOL. har prøvet den første + Panda online men der var intet at komme efter. Jeg kører også addware 6 + Spybot, så jeg tror ikke det er det, men prøver da alt :-)
Jeg har nu bokset med lort.. siden kl 04.00 så jeg trækker mig tilbage og håber på at du har tænkt færdig til i morgen :-))))))
Avatar billede fromsej Praktikant
29. marts 2003 - 20:55 #17
OK, jeg skal prøve, men jeg kan desværre ikke love noget.*S*
Avatar billede tophat Nybegynder
29. marts 2003 - 21:44 #18
hvad mener du med save/loade, er det et program der er galt med eller er det explore??
Avatar billede summer Mester
29. marts 2003 - 22:03 #19
C:\>scanreg/restore betyder reinstall af en backup af Registry - op til fem dage gammel.
C:\>scanreg/fix er en doskommando til at reparere Registry
Kommandoen SFC åbner Kontrolprogram til systemfiler. Her fortæller boxen hvad du kan/skal
Avatar billede tophat Nybegynder
29. marts 2003 - 22:38 #20
har du fået klikket på en af de af små grå bjælker i toppen af listen.
så klik på navn, så skulle sorteringen passe.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. marts 2003 - 04:33 #21
Sjovt problem som jeg ikke tidligere har tænkt over. Har leget lidt med Stifinder og kommet frem til, at når valg af sortering er gjort ved klik på den grå bjælke Navn eller Ændret da at foretage en opdatering med F5 eller ved højreklik et tilfældigt sted og vælge Opdater i dropdown menuen.

Når Stifinder åbnes næste gang står den herefter med den sortering, den havde sidste gang den blev lukket ned. Hos mig i hvert fald.
Håber det er løsningen på dit problem.    ;)
Avatar billede brutus Nybegynder
30. marts 2003 - 11:42 #22
tophat> Det er stort set i alle programmer hvor der er mulighed for save as, eller open
Avatar billede brutus Nybegynder
30. marts 2003 - 11:42 #23
Hallifax> desværre ikke :-(
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 22:05 #24
Luk venligst spm.!
Avatar billede brutus Nybegynder
09. oktober 2004 - 08:55 #25
lukker