Avatar billede ronnywbang Nybegynder
29. marts 2003 - 14:38 Der er 13 kommentarer

soltek / cpu !!!!!!

har stadig ikke fundet ud af mit problem, mit Soltek SL-75KAV bundkort, siger unknown cpu til min amd 1700+ xp.
min bios er opdateret, mine jumper settings står rigtigt.

hvad er der galt ?  fejl i kortet ?
Avatar billede peet-49 Novice
29. marts 2003 - 15:04 #1
Finder bios den rigtige frekvens.
Avatar billede ronnywbang Nybegynder
29. marts 2003 - 15:10 #2
ja da jeg satte jumper settings  den siger  unknown cpu type  1466 mhz.
så den kører som den skal, men kan bare ikke finde ud af hvad cpu det er
Avatar billede peet-49 Novice
29. marts 2003 - 15:13 #3
Det er jo bios, der skal finde ud af det, så se efter om ikke der er en biosopdatering, der løser problemet med XP.
Avatar billede ronnywbang Nybegynder
29. marts 2003 - 15:16 #4
det er der men jeg har flashed den opdatering og den kører også den version
Avatar billede peet-49 Novice
29. marts 2003 - 15:19 #5
Så må der være noget galt med den biosver. Nogle genkender kun 0.13 micron og andre kun 0.18 micron CPU.
Avatar billede ronnywbang Nybegynder
29. marts 2003 - 15:22 #6
det kan sq da ikke passe lortet ikke dur, det er jo ikk fordi det er jordens nyeste cpu
Avatar billede peet-49 Novice
29. marts 2003 - 15:23 #7
"Lortet" duèr da godt nok, den genkendes bare ikke med navn.
Avatar billede kadann Nybegynder
29. marts 2003 - 23:30 #8
Kig på dette billede:

http://www1.soltek.com.tw/moboimage/75kav.jpg

Helt nede i venstre hjørne af dit bundkort, nede ved ISA-porten, der skal stå F1, ellers understøtter dit bundkort ikke en Athlon XP.

http://www.soltek.de/English/home/01.htm

Står under FAQ til dit bundkort på deres side. :)
Avatar billede ronnywbang Nybegynder
30. marts 2003 - 03:07 #9
ja F1 or later  min er F5
Avatar billede kadann Nybegynder
30. marts 2003 - 03:09 #10
F5 virker ikke med XP.. har selv haft sådan et. Du kan opdatere som du har lyst og rode ligeså meget du vel, det virker ikke.
Avatar billede ronnywbang Nybegynder
30. marts 2003 - 05:19 #11
Er det ligemeget eller hvad ?
Avatar billede kadann Nybegynder
30. marts 2003 - 11:12 #12
F5 kører med VIA KT133, som har visse mangler i forhold til XP-CPU'er, så du vil ikke udnytte din CPU fuldt ud, hvis du kører med det bundkort..

Om det gør nogen direkte skade, ved jeg så ikke, men det tvivler jeg dog på.. :)

Men, det mest snedige er nok at få fat i et nyt bundkort.
Avatar billede ronnywbang Nybegynder
30. marts 2003 - 13:18 #13
ok