Avatar billede neslo.p Nybegynder
27. marts 2003 - 21:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Navision 3.56a skal jeg have til at køre tcp

hej !

mit spørgsmål er som følger : jeg har flyttet en navision server fra en nt 4,0 maskine til en win200 serv og selve programmet kører fint ( lokalt), jeg kan bare ikke connecte fra min 98 klienter da jeg for fejl 20.. netbios fejl.. Nu har jeg imidlertdlig fundet ud af jeg kan bruge tcp/ip protokollen i stedet for netbios, men jeg ved sq ikke hvordan jeg skal få navision serveren til at benytte tcp istedet fot netbios.. Det skal lige siges at jeg kender intet til navision..

Hjælp

:-)
Avatar billede casp Nybegynder
27. marts 2003 - 22:27 #1
Start først Navi server sådan:

C:\\navi\\server.exe Database=database, serverno=1, cache=1000, nettype=tcp

Så skulle serveren gerne starte op

Start så w98 klienterne med nogenlunde det:

c:\\navi\\navi.exe serverno=1, cache=1000, nettype=tcp

Kan ikke helt huske om det er nettype=tcp eller nettype=tcpip, men prøv dig frem. Hvis du skal kør netbios, er det nettype=netb

/Casp
Avatar billede neslo.p Nybegynder
27. marts 2003 - 22:41 #2
fandt selv ud af det = servern.exe nettype=tcp

men læg et svar så kan jeg give points..
Avatar billede casp Nybegynder
27. marts 2003 - 22:43 #3
Fint....

/Casp