Avatar billede kasseper Nybegynder
27. marts 2003 - 16:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SELECT i INSERT

jeg har en insert, hvor jeg skal insætte en nøgle fra en anden tabel. Jeg prøver dette :
INSERT INTO tabel1
      (CHARTID, USER, UPDATEDDATE)
        VALUES
        (
              (SELECT CHARTID FROM tabel2 WHERE SYSDATE BETWEEN STARTDATE and ENDDATE),
              'palle pophår',
              SYSDATE
        )

når jeg bare kører (SELECT CHARTID FROM tabel2 WHERE SYSDATE BETWEEN STARTDATE and ENDDATE), så har jeg fint det ID jeg skal bruge.

Men når jeg køere hele skidtet så for jeg missing expression. Det skal sq da virke...!
Avatar billede mortrr Praktikant
27. marts 2003 - 16:31 #1
Var det ikke nemmere med:
INSERT INTO tabel1
      (CHARTID, USER, UPDATEDDATE)
SELECT CHARTID, 'palle pophår', SYSDATE FROM tabel2 WHERE SYSDATE BETWEEN STARTDATE and ENDDATE
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. marts 2003 - 10:17 #2
perfekt
Avatar billede kasseper Nybegynder
28. marts 2003 - 10:17 #3
så mangler jeg bare et svar fra mortrr
Avatar billede mortrr Praktikant
28. marts 2003 - 17:21 #4
OK
Avatar billede kasseper Nybegynder
31. marts 2003 - 22:32 #5
tak