Avatar billede steench Nybegynder
27. marts 2003 - 13:21 Der er 2 løsninger

Central Pop-up killer

Hej

Findes der et værktøj, der kan stoppe pop-up centralt på et netværk, f.eks. som plugin til en ISA-server ?
Jeg ved der findes flere af slagsen til at installere lokalt på sin PC. Hvilken teknik anvender de for at kunne detektere en pop-up ?

/Steen
Avatar billede nisted Nybegynder
31. marts 2003 - 19:15 #1
Tvivler på at det kan stoppet centralt.

Netop fordi nogle sites skal have lov til at åbne vinduer og andre ikke - er det op til brugeren at beslutte hvad der er skæg og hvad der er snot - de to ting skal jo som bekendt holdes hver for sig ;-)

Har selv stor glæde af "EMS Free Surfer mk II" som jo er freeware.
Avatar billede peterlund Nybegynder
01. april 2003 - 09:10 #2
En anden teknik som du evt. kan bruge er at lægge DNS navnene på de værste syndere ind i host filen på din ISA server og så pege på en lille local tom html fil. Dette er bestemt en tidskrævende process, men kan gøres hvis et begrænset antal site's pop-up's ønskes stoppet.

pop-up's er ofte et product af Javascript lagt i selve HTML siderne som hentes.

Der er følgende produkter til ISA server som har med filtrering af web sider at gøre: http://www.microsoft.com/isaserver/partners/contentsecurity.asp

De fleste pop-up filtre til en pc'er er baseret på at undersøge html strømmen efterhånden som siderne hentes og så filtrere ud fra om man kan genkende at det er popup kode.. Ikke en total nøjagtig process, men dog ofte bedre end ingenting.