Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
27. marts 2003 - 10:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ADPCM audio codec

Jeg har tidligere fået hjælp til at finde ud af hvilket codec jeg mangelede (tak hermandsen)
Jeg mangler ADPCM audio codec'et.
Det er standard i WIN XP-Pro, men af en eller anden grund er det ikke på min maskine. Jeg har to andre maskiner og der er codec'et på, så jeg må være kommet til at slette det uden at vide det.
MEN! Jeg kan ikke få det geninstalleret, jeg har prøvet alt (synes jeg da selv). Jeg kan finde den msadp32.acm som jeg tror er den rigtige fil, men for at kunne installere det mangler jeg en .inf fil og den kan jeg ikke finde.
Jeg har søgt på microsofts hjemmeside men der er den ikke tilgængelig.
Den er ikke en del af NIMO, eller Tsunami codec pakkerne

What on earth do I do ?
Avatar billede henninga Novice
27. marts 2003 - 21:07 #1
Oplysninger fra min msadp32.acm:
-Filversion 5.1.2600.1106 (xpsp1.020828-1920)
-Internt navn Microsoft ADPCM CODEC for MSACM
-Oprindelig msadp32.acm
-Produktnavn Microsoft® Windows® Operativsystem
-Sprog Dansk

Kan det have noget med SP1 at gøre (xpsp1.020828-1920)??

Og her er noget med codec hos Microsoft:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=73c47878-20d0-4c1a-96f4-177d7e0074b7&displaylang=en

Note  The GSM, ADPCM, and PCM codecs are included with the Microsoft Windows® installation but might not have been installed by the user. You might need to prompt the user to install them.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/directx9_c/directx/play/understand/voice/voicecodecs.asp

Jeg ved ikke om det måske kan hjælpe.
HenningA
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
01. april 2003 - 12:38 #2
Tak henningA.
Det er er bare ikke nok. Jeg kan ikke få det ski.. codec ind igen.
Jeg har prøvet at installere ACE-codec pack - just for the fun of it. ACE har ADPCM indbygget og så virker lyden også, desværre ødelægger ACE video codec'sne, så alt andet kører enten grøn eller med haler efter sig :-(
Så jeg jeg er ikke  kommet videre. Jeg har fundet den 'msadp32.acm' fil som henningA også nævner, men jeg kan ikke få systemet til at acceptere den.
Kan jeg tilføje det i REG-DB manuelt ? Eller er der nogen som ved hvordan ACE får codec'et lagt ind, så jeg kan kopiere fremgangsmåden ?
BTW - ACE codec samlingen udemærker sig ved at man IKKE kan vælge hvilke codec man vil have ind.....
Avatar billede henninga Novice
03. april 2003 - 16:51 #3
Når jeg går ind under systemoplysninger (Start>Programmer>Tilbehør>Systemværktøjer) kan jeg se følgende
Codecs til videoenheder:
divx.dll - iccvid.dll - ir32_32.dll - ir41_32.ax - ir50_32.dll - ivvideo.dll - iyuv.dll - mpeg4c32.dll - msh261.drv - msh263.drv - msrle32.dll - msscmc32.dll - msvidc32.dll - msyuv.dll - pdvcodec.dll - ralcodec.dll - tr2032.dll - tsbyuv.dll - vdowave.drv
som alle er placeret i c:\windows\system32 mappen.
Måske du kan bruge det som reference.
HenningA
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
07. april 2003 - 13:05 #4
I raise the stakes!!!

Hvem kan fortælle mig hvordan jeg får geninstalleret ADPCM audio-codec igen ?
Jeg har filen 'msadp32.acm'og den vil jeg gerne have mit system til at forstå
100 POINT !!!
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
08. april 2003 - 17:34 #5
JEg trækker spørgsmålet idet der tilsyneladende ikke er nogen som ved hvordan det skal gøres.
Tak for jeres forsøg hidtil...
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
08. april 2003 - 17:36 #6
slut