Avatar billede ronnywbang Nybegynder
26. marts 2003 - 13:36 Der er 13 kommentarer

bios

hejsa jeg har et esc K7S5A bundkort.
Jeg kører med WinMe og kan ikke lave en dos diskette.
Og jeg kan ikke få winflash til at virke, er der andre muligheder ?
Avatar billede mickey777 Nybegynder
26. marts 2003 - 13:42 #1
Hvorfor kan du ikkke lave en bootdiskette i Win ME?
Avatar billede ronnywbang Nybegynder
26. marts 2003 - 13:46 #2
jeg kan godt lave en bootdiskette, men for at bruge amiflash skal jeg bruge en formatret dos diskette som feks. xp kan lave.
men nu sidder jeg og kommer i tanke om,  jeg kan vel lave boot disk, og lægge amiflash og bios på en anden diskette.
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2003 - 13:55 #3
ja, det er en god idé at lægge bios og flashprogram på en tom diskette, husk så lige at hente den gamle bios over på den tomme inden du flasher, skulle noget gå galt (og du må ikke lukke computeren ned) kan du geninstallere den gamle bios.
Mange flashprogrammer fortæller om flashingen er succesfuld og om CRC er i orden.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. marts 2003 - 13:55 #4
Du kan da også sagtens bruge din ME Bootdisk, hvis der er plads på.

Men ellers har du ret - så er det blot at boote - skifte disk, og så bruge Amiflash fra en anden disk.
Avatar billede ronnywbang Nybegynder
26. marts 2003 - 14:11 #5
men kan nogen fortælle mig hvorfor winflash fejler heke tiden, har prøvet at bruge den på min cd og har hentet en på nettet, men det samme sker
windows har medført en fejl i winflas.exe
Avatar billede peet-49 Novice
26. marts 2003 - 14:49 #6
Amiflash ligger på skiven til bundkortet.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. marts 2003 - 14:51 #7
ved ikke hvad du vil med winflash?
Hvis du vil opdatere din bios opretter du en bootdiskette og lægger dit awdflash+xxx.bin - filer på disketten og booter.
altså awdflash hvis det er award bios. du bruger nok amiflash i stedet.
Du kan finde bootdisks på bootdisk.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2003 - 16:15 #8
dannyboyd> det er ikke tilladt at henvise til den du skrev om.
Avatar billede serverservice Praktikant
26. marts 2003 - 22:25 #9
->Retaxes, nå det var jeg ikke klar over
Avatar billede retaxes Nybegynder
26. marts 2003 - 22:55 #10
nogle Ebrugere har lavet en alternativt bootdisk, jeg er bare ikke klar over hvor den kan hentes.
Avatar billede serverservice Praktikant
27. marts 2003 - 08:22 #11
->Retaxes , noget her http://www.eksperten.dk/spm/319212
http://soreno.dk/freedos.zip
fra Soreno og Fromsej Var det den du mente?
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. marts 2003 - 08:48 #12
yepper, så må man håbe at den bliver ved med at ligge der.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. august 2003 - 10:23 #13
hvad har du fundet ud af?