Avatar billede george Nybegynder
26. marts 2003 - 10:40 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Vis kun domæne i adresselinjen

Hvordan kan jeg sætte min webserver op så den kun viser mit domænenavn ( http://www.dr.dk ) uden at vise undermapper o.s.v.
Avatar billede comodo Nybegynder
26. marts 2003 - 10:55 #1
det kan man ikke sætte serveren til...

for at gøre det skal du bruge frames

Din index.htm / default.htm:
<html>
<head>
<title>bla bla bla...</title>
</head>
<frameset cols="*">
<frame name="indhold" src="side-navn.htm">
</frameset>
<noframes>
<body>
Denne side benytter rammer og det understøtter din browser ikke...
</body>
</noframes>
</html>

skriv lige hvis det ikke virker...
Avatar billede george Nybegynder
26. marts 2003 - 10:57 #2
Jeg ved det kan sættes op på webserveren. Jeg er bare ikke klar over hvordan. Jeg tror det kan sættes op på ISS i NT/2000
Avatar billede keysersoze Guru
26. marts 2003 - 11:04 #3
"Jeg ved det kan..."

"Jeg tror det kan..."

kan du bestemme dig? jeg har aldrig nogensinde set som en mulighed på serveren da det er klientens indstilling der bestemmer over dette.

Hvor har du set det henne da?

Som sagt tvivler jeg ekstremt på at du kan bestemme det da det som sagt er en klient og/eller udvikler ting!
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
26. marts 2003 - 11:14 #4
altså, IISen har en feature der hedder "Directory Browsing". Hvis den er enablet, får man en liste af filer og biblioteker der hvor man står, hvis man ikke spørger specifikt efter en fil.

Man kommer ind til denne indstilling (checkbox) ved at højreklikke på f.eks. websitet, og så properties->Home Directory>[]directory browsing.
Avatar billede george Nybegynder
26. marts 2003 - 19:15 #5
Checker lige hvor jeg fik det af vide. Vender lige tilbage.
Avatar billede george Nybegynder
07. april 2003 - 22:13 #6
Må desværre give op. Jeg kan ikke finde ud af hvor jeg har set det og bliver i tvivl om jeg har misforstået noget. Så "Keysersoze", du har nok ret. Det er nok rigtigt som du er inde på noget klient/udvikler ting.