Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2003 - 08:47 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Fjern "wind" (Efter at have rystet paa haanden)

Jeg har taget dette billede af min ven Manuel
http://kezze.dk/gallery/gvhs/Manuel_dropping_a_load?full=1
og er meget ked af at jeg rystede paa haanden i oejeblikket hvor jeg tog billedet.
Findes der et filter til Photoshop 7 der kan rette op paa det, saa billedet kommer til at se bare nogenlunde ud?
Med andre ord soeger jeg efter et filter der giver en omvendt effekt af "Wind"-filteret.
Avatar billede allan-andersen Nybegynder
26. marts 2003 - 09:00 #1
Umiddelbart vil jeg mene at den eneste chance der findes er at sharpe billedet......Du går ind i "filter", vælger "Sharpen" og hvis det ikke er nok kan du vælge "sharpen more".......

I min verden er det den eneste chance for at redde et rystet billede....det er nærmest umuligt at lave et godt produkt fra en dårlig grundsubstans - og jeg synes rent faktisk billedet er spændende, netop fordi det er lidt gnidret, det giver noget liv og fart over billedet - jeg synes ikke du skal være ked af billedet som det er.....
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2003 - 18:30 #2
Jeg havde allerede forsoegt mig med "sharpen", men det ser ikke ud til at hjaelpe - det faar faktisk billedet til at se vaerre ud.
Avatar billede miss-g Seniormester
26. marts 2003 - 23:26 #3
Hvad med at "klippe" Manuel ud (han er jo skarp nok), og sætte ham på en anden baggrund? Måske har du andre billeder med samme baggrund....trylle, trylle...?

Miss-g
Avatar billede allan-andersen Nybegynder
26. marts 2003 - 23:28 #4
sese..den med at klippe han ud - er slet ikke så tosset.......

Sharpen er lidt bøvlet - det kan enten pynte eller spolere - man hænger lidt på hvor god opløsning man lavede billedet i fra starten - lav opløsning giver grumme sharpen's......
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2003 - 00:02 #5
Min original er 1800x1200 og jeg proevede at "sharpen"e og derefter skalere ned, men det ser ikke saa godt ud.

Nu er jeg ikke den bedste til at klippe, men det er da forsoeget vaerd.
Avatar billede cgleerup Nybegynder
30. marts 2003 - 23:53 #6
Marker/selekter personen på billedet og tag en kopi af de sellekterede til et nyt lag ved at taste ctrl+j, sluk derefter det nye lag og klik på det første lag du havde. Vælg dit sharpen filter, det ganske almindelige men kør det 2 eller 3 gange. Tænd nu laget med din ven og se hvordan resultatet er blevet!
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2003 - 03:43 #7
Okay. Mange tak for de gode svar!