Avatar billede emer Nybegynder
25. marts 2003 - 23:59 Der er 24 kommentarer

Feedback endnu en gang

Hej eksperter.....

Jeg ved godt det er 3. gang jeg beder om feedback, men de to første gange har jeg ikke kunne bruge det til noget, så denne gang sætter jeg 150 point på højkant til den der giver det mest fyldige eller bedste svar. Jeg ved godt at i nok vil kommentere min skrifttype, men jeg har ingen idé om hvilke jeg i stedet skal bruge, har I?? Derudover vil jeg gerne have en karakter /13 eller /10......

siden er: http://www.friserverplads.dk/newssite/news.html

håber der kommer noget godt feedback, emer
Avatar billede emer Nybegynder
26. marts 2003 - 00:00 #1
husk det kun er en skitse til min side, det er derfor det ikke er alle linkene der virker, og derfor der ikke står så meget på siderne
Avatar billede emer Nybegynder
26. marts 2003 - 00:01 #2
prøv evt. at tilmelde jer nyhedsbrevet eller skriv et debatindlæg, så jeg kan se om det virker..
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
26. marts 2003 - 00:07 #3
En alletiders hjemmeside, men indhold, en god menu og et stilet design.
Jeg kan lide siden pga. du har fyldt den godt ud af alt muligt spas ;)

Spas er det jo ikk men du ved hvad jeg mener.
Lidt nogle minus'er er der også op siden...
Dit logo, er lidt for meget pixeleret og du skrift størrelse i menuen er måske lige en tand for stor ?

Det er dejligt at se en side med Afstemning, Damer, forum og Nyheder samlet på et sted.
Ikk for at være bussemand eller noget, men jeg kom sq til at ligge din side i fortrukne.

Håber meget på du bliver færdig med siden så vi kan se nogle af de andre menuer ;)

Alt i alt en rolig, delig side som både har lidt der skal rettes og lidt der skal blive ;)
Nice work
Avatar billede emer Nybegynder
26. marts 2003 - 00:12 #4
doodoo.dk>> tusind tak for roserne. De ting du nævner som dårlige ting er også noget jeg selv har tænkt over. For det første skal globussen højest sandsynligt ikke være logoet og "menu" og "statistik" skal være mindre og måske hedde noget andet....kunne du give et forslag til nogle skrifttyper jeg kunne bruge??
Avatar billede impulze Nybegynder
26. marts 2003 - 00:14 #5
6/13 vil jeg gi'....
Avatar billede emer Nybegynder
26. marts 2003 - 00:15 #6
impulze>> Husk det primært er designet jeg vil have en vurdering af...
Avatar billede impulze Nybegynder
26. marts 2003 - 00:16 #7
måske verdana, vil se godt ud.... og flere farver på.....
Avatar billede emer Nybegynder
26. marts 2003 - 00:17 #8
impulze>> hvor synes du de "flere farver" skal være??
Avatar billede impulze Nybegynder
26. marts 2003 - 00:18 #9
design passer ikke rigtig sammen, fx at det hvor der står ZNAP@COM og datoen er alt for stort sammen med MENUEN......
Den er for hvid....... men hvis du bruger verdana som skrifttype, og flere farver så tror jeg den er hjemme ;D
Avatar billede impulze Nybegynder
26. marts 2003 - 00:20 #10
hmmm farverne kunne måske passe til din logo, som den er nu lyseblå......
måske dele din menu og hovdesiden på i kasser.....øhhh..... en fx. www.impulze.dk ;D
Avatar billede human Nybegynder
26. marts 2003 - 00:20 #11
Du skulle overveje dig en anden form for afstemning.
Avatar billede willsonn Nybegynder
26. marts 2003 - 00:26 #12
Absolut en spændende side, der stiller store krav til dig som Webmaster. Jeg mener, der bliver noget at holde styr på (opdateringer). Men held og lykke med det.

Mine forslag til at gøre siden endnu mere brugervenlig.

1... Hold dig til få skrifttyper. For mange forvirrer øjet. Jeg foreslår den "Verdana", som du har brugt i margen til højre. Den er pæn og letlæselig. Courier skal du holde dig fra!

2... Du har både en "Dagens Afstemning" - hvilket er en god idé - og en "Afstemninger" lidt længere nede. Forbehold den plads til "tidligere afstemninger" i stedet for bare en masse blandede afstemninger.

3... Jeg vil anbefale dig, at lave en skillelinje imellem menupunkterne til venstre og selve hovedvinduet hvor den valgte menu bliver vist. Det vil gøre siden endnu mere overskuelig.

4... Hvad med et lidt pænere logo. Den der klode du har nu er ikke for køn. Du kan evt. bede nogle af eksperterne herinde om hjælp. Der er mange grafikere der ville være vilde med at designe dig et flot og "personligt" logo.

5... Hvad skal det der ZNAP@COM gøre godt for?? Fjern det og ryk evt. hovedvinduet en tand længere op i stedet for. Så bliver der også mere plads at læse på uden at man skal scrolle.

Held og lykke med arbejdet fremover...der er gode muligheder i siden. Glæder mig til at se på siden, når du er kommet lidt videre.

Willsonn
Avatar billede keysersoze Guru
26. marts 2003 - 00:37 #13
og så min mening...

siden syntes jeg ikke har noget design - alt virker for firkantet, tomt og uden mening... ligesom indholdet faktisk.

- du kan ikke komprimere billeder (fx din "dame") som jeg tvivler på du har rettigheder til at bruge

- alt for meget er "Powered by HostedStuff.com"... hvis man endelig vil blære sig med sin egen hjemmeside, hvorfor laver man det så ikke bare selv i stedet for at at lade andre gøre arbejdet.

Der mangler ligesom "noget" at komme ind på siden efter - der er intet tema og ingen mening... og når designet så heller ikke rigtig har noget at byde på er siden en man skal falde ind på ved et uheld og der er ikke umiddelbart noget der vil få evt gæster til at vende tilbage.

Jeg ved at du primært ville have feedback omkring designet - men jeg kan ikke rigtig _se_ noget design

jeg er ked af de hårde ord... men tror du kan få mere ud af det end ros jeg alligevel ikke mener

03@13
Avatar billede webdogs.dk Nybegynder
26. marts 2003 - 08:32 #14
Som nogle af de andre skriver så mener jeg ikke man kan kalde det for et design

Punkt 1 der er ingen sammenhæng mellem farverne (banner, linjer i sidderne, baggrund)

Punkt 2 Logoet er af alt for dårlig kvalitet.

Punkt 3 For at man kan bedømme en side bør det fremgå hvad formålet med siden er. Jeg har meget svært ved at se du fra din menu hvad sammenhængen mellem dine emner er.

Inde midt i designet er det et stort tomt hul uden tekst eller grafik. Jeg ved godt designet ikke er færdig men bedømmelsen af en side ville være letter hvis man gav sig tid til at lave noget der se ud som man havde forestillet sig det endelige resultat ville komme til at se ud.

Doodoo mener du det du har skrevet seriøs eller var det et forsøg på at få nogle billige point ?
Avatar billede staf Nybegynder
26. marts 2003 - 13:54 #15
Sjovt at se hvordan NOGLE folk kan dele roser ud når der kommer en betragtelig mængde point på bordet ;)
Om det er fedteri eller folk reele meningen, står for mig somme tider uvist i disse kategorier.
Dog vil jeg også pointere at det er godt at se at de fleste IKKE røvslikker selvom der er mange point på spil, men stadig kommer med andet end: SUPERLÆKKERT, DEJLIG SIDE osv. osv.... :)
Avatar billede willsonn Nybegynder
26. marts 2003 - 14:30 #16
Staf> Jeg kan fornemme, at du betragter mit indlæg/feedback som røvslikkeri. Der er du galt på den! Jeg forsøger såmænd bare, at hjælpe en (angiveligt) nybegynder med lidt gode råd. Jeg forsøger ikke, at tage modet fra ham på forhånd. Hvis han har lyst til at lave et nyhedssite, så fred være med det. Det er jo alle og enhver, der har superidden til et 100% originalt site, vel? Og desuden skal man jo starte et sted - vi er jo ikke allesammen født som superprogramører. Og hvordan så din første hjemmeside måske ud??
Men hvis du vil kalde min kritik for røvslikkeri og simpel pointjagt, så gør du bare det. Jeg kan oplyse dig om, at jeg på ingen måde er pointhunter - dertil er min viden alt, alt for lille. Jeg bruger hovedsageligt eksperten til at få hjælp fra andre med mine egne problemer og har rigeligt point til det, så hvorfor fanden skulle jeg røvslikke? Jeg kan bare ikke se nogen grund til ikke at bede manden om at droppe sit - efter din mening - meningsløse og håbløse site.
Avatar billede willsonn Nybegynder
26. marts 2003 - 14:36 #17
Ha!! Og så faldt jeg lige over din bedømmelse af et andet site til vurdering.
http://www.eksperten.dk/spm/324213
Hvem var det, der var røvslikker måske???
Avatar billede emer Nybegynder
26. marts 2003 - 15:03 #18
Jeg kan forstå på jeres diskussion, at det egentligt kun er pointene I er ude efter. Jeg ved godt, at mit site måske ikke er det flotteste ret grafisk men det er netop derfor jeg søger en vurdering og nogle råd af nogle som kender lidt til det. Derfor synes jeg det er dårligt, når folk bare skriver, at de kan lide siden bare for at få pointene. Det bliver siden jo ikke flottere af og det får jeg heller ikke specielt meget ud af det. Jeg vil derfor gerne bede om jeres helt rigtige syn på min side. Hvis bare det er en gang roser som f.eks. doodoo.dk har givet mig får han ikke pointene fordi jeg godt ved det højest sandsynligt ikke er rigtigt.
Avatar billede doodoo.dk Nybegynder
26. marts 2003 - 15:07 #19
okay... dømme folk kan man hva?
men okay hvis du vil have mig til at sige den er pisse grim kan jeg vel godt det ?
Jeg skrev min mening og det er det...
Avatar billede staf Nybegynder
26. marts 2003 - 21:54 #20
Hids jer bare ned igen....!
1. >wilsonn
I mit indlæg (så vidt jeg kan læse) har jeg IKKE refereret dit indlæg som værende røvslikkeri, hvorfor du føler dig truffet må ligge hen i det uvisse. Jeg kunne sådan set havde skrevet mit indlæg INDEN jeg overhovedet havde set personen side som han ønsker vurderet.
Jeg gentager gerne mig selv formuleret på en anden måde.
"Jeg syntes ofte man i disse kategorier ser at folk lader sig styre af større mændger point. Desværre :( ! Nogle, og jeg gentager, nogle personer har det med at rose til skyerne så snart pointmængden er over 100. Ros kan skam også være godt, men det er "ris`en" man VIRKELIG lære af. Hvorfor jeg ser en kombination af disse som det mest brugbare ærlige og reele. Ingen er SÅ perfekte at intet kan laves bedre, og ingen er så dårlige så de IKKE fortjener ros også!!!
Er mit budskab klart for dig ??

2.
At du vælger at refereer til et af mine tidligere svar, og vælger at sammenligne begriber jeg ikke. Igen kan jeg kun sige:

"Ingen er SÅ perfekte at intet kan laves bedre, og ingen er så dårlige så de IKKE fortjener ros også!!!"

Hvis du nu læser alle trådende i dette sp. igennem igen, vil du fomentlig selv kunne se i henhold til hvilket svar, jeg har skevet til dette :-)

Og for god orden skyld, og i al respekt for "forfatteren" vil jeg da hjertens gerne komme med min vurdering af sitet.
---------------------------------------------------
Overordnet indtryk:
Et overskueligt og roligt site, dog noget klassisk, intet nyt.

brugervenlighed/navigation:
Nem navigering. Fint overblik. Dog kunne man godt vælge at anvende stylesheets noget mere. Evt. i form af en bagrunds "div" som "h:over" Dette vil give det et pift opad rent stilmæssigt.

Grafisk design:
Savner noget mere grafik. Går selv inf for "keep it simpel" strategien, men en smule relevant grafik kan man god få plads til :) Kan god lide din måde at indramme på, men jeg syntes dine linier skal være en smulle tyndere, og evt. lidt lysere. Dit banner falder nok en smule ud for resten mht. farver. (med mindre du finder nogle farver til selve siden body/skellet der passer til.
Dit grid bagved giver en udemærket effekt henimod det stilrene. Hvis du holder gridet som det er, og arbejder lidt mere med farver på siden, kan det gå hen og blive ganske lækkert!

En sidste kommentar fra mig, er i forbindelse med din globus i venstre hjørne.  Dens opløsning kan godt blive lidt bedre vil jeg mene :)

Og som jeg plejer at sige: Fortsæt endelig det kreative arbejde :)
Avatar billede staf Nybegynder
26. marts 2003 - 22:30 #21
Også en lille ekstra kommentar til dig emer!

Du burde nok holde dig til ET indlæg ad gangen, omhandlende nøjagtig det samme:
http://www.eksperten.dk/spm/332895 ---- oprettet 24/3 kl. 19.07
http://www.eksperten.dk/spm/332961 ---- oprettet 24/3 kl. 21.50
+ Det du har i gang her!!! ------ oprettet 25/3 kl. 23.59

Hvorfor ikke bare køre videre i samme tråd ??
Avatar billede willsonn Nybegynder
27. marts 2003 - 18:02 #22
Staf> Ok...du er tilgivet, men må erkende at jeg troede, at du henviste til min feedback, da du sagde "NOGLE"...på det tidspunkt var jeg jo en ud af to, der havde givet en forholdsvis "pæn/rosende" feedback. Tro mig, jeg er ikke ude på at "score point". Jeg kan derimod godt lide at se andres forsøg på at lave hjemmesider, idet jeg selv roder lidt med det, på begynderniveau. Så skulle den sag være ude af verden.
Avatar billede xx007x Nybegynder
13. april 2003 - 17:40 #23
flot som "hej jeg hedder søren side" men ikke helt som proff. side. og ramme sider skal man aldrig have til en proff. side det har jeg god erfaring med. det er lidt pinlig jeg bruger frontpage men derfor behøves det ikke virke "hej jeg hedder søren" agtig. men jeg har en ven som har 3 side hans bedste er www.snuseren.dk og ham har jeg fået til at hjælpe mig med designet det er lavet i html altså skeletet. men det kunne godt laves i frontpage. se min side tænk lidt på om den er flot: www.friserverplads.dk/xx007x du behøves ikke sige det til mig og den er heller ikke hel færdig. det ka godt væære den har lidt for strålende farver men jeg syntes selv den er tilpas. din side er vel entelig også fin nok i forhold til min. jeg syntes din side er pæn men lidt formeget "hej jeg hedder søren side".
Avatar billede keysersoze Guru
11. juli 2003 - 16:25 #24
lukketid?