Avatar billede renekoemler Nybegynder
24. marts 2003 - 07:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

.id-filen der blev væk

Hej

Jeg har lige sat en Domino 5.0.11 server op på en W2K Workstation platform. Serveren er den første i domænet. Under konfigurationen - udfyldelse af navne, adgangskoder osv - har jeg angivet alle de ønskede oplysninger.

Efter endt konfiguration får jeg et bekræftelses billede der bl.a. skriver at Administrator id'en (user.id) er blevet placeret i Domino kataloget.

Når jeg så efterfølgende opsætter mine klienter og bliveer bedt om at angive min .id-fil, og jeg så leder efter administrator id'en ligger den ingen steder i Domino kataloget (selv ikke en generel søgning på hele disken kan finde den) - er der nogen der kan fortælle mig hvor den er blevet af?

Jeg er applikationsmand og har - som det sikkert fremgår - ikke den store erfaring med server admin.......

René
Avatar billede noteshotline Nybegynder
26. marts 2003 - 12:07 #1
Hej René!

Du skal pråve at se i Navne og adressebogen. Her burde UserID være attached til det persondokument, som er omtalt.

Du kan få adgang til Navne og adressebogen ved at køre NLNOTES.EXE i Domino folderen, da denne fil starter en Notes klient med typisk serverens ID og kører lokalt på serveren.

/Hans Holt
Avatar billede renekoemler Nybegynder
26. marts 2003 - 12:16 #2
Hej Hans,

Tak for svaret. Jeg har imidlertid selv (med god hjælp :-) fundet ud af det.
Jeg havde problemer med at få fat i serveren de jeg brugte navnet - men da jeg brugte IP-adressen virkede det efter planen.

Nu har jeg imidlertid et andet problem. Når jeg logger på som en  nyoprettet bruger og id-fil og det hele virker - får jeg ikke love til at lægge mailboksen på workspace. Jeg får at vide at jeg ikke er authorised. Jeg har fra min admin konto sendt en mail til kontoen og kan se af min server log at den er leveret.

Bedste hilsner
Rene
Avatar billede noteshotline Nybegynder
26. marts 2003 - 16:32 #3
Hej René!

Prøv igen notes klienten på serveren og se ACL på den nyoprtettde mailboks. Du skal stå som Manager med det fulde hierarikske navn!

/Hans Holt
Avatar billede renekoemler Nybegynder
26. marts 2003 - 16:49 #4
Hej Hans,

Det hjalp Tak skal du have - kan man ikke sætte ACL'en når man registrer brugeren - eller skal man som administrator ind og sætte den efterfølgende på de nyoprettede mailbokse.

Har godt nok et underligt problem - kan ikke få ikonerne der plejer at optræde i venstre side frem (ville jo gerne vælge "Workspace" som start. Nå never mind

Tak for rådet
Avatar billede noteshotline Nybegynder
26. marts 2003 - 19:26 #5
Man kan tilføje ACL på templaten med [Admin] og så vil alle nye databaser lavet med denne template have gruppen Admin med de rettigheder, som du opsætter.

Med en 5.0.11 plejer brugeren automatisk at være administrator på sin egen postkasse.

Har du oprettet postkassen omgående, eller skulle du have ventet på at administrationsprocessen oprettede den.

/Hans Holt
Avatar billede renekoemler Nybegynder
27. marts 2003 - 07:33 #6
Hej Igen Hans,

Omgående eller via admprocess. Hmm det lod jeg ikke mærke til, da jeg havde indtastet oplysningerne i registreringsbilledet, blev brugeren sat i "venteposition" og derefter bad jeg om at køre registreringsprocessen. så umiddelbart vil jeg tro at det var registreringsprocessen der oprettede mailboxen - men som nævnt er jeg ikke sikker.

Bedste Hilsner - René