Avatar billede jsoftware Nybegynder
23. marts 2003 - 21:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netgear RP614 og UDP Porte?!?

hvordan åbner man UDP porte for en ip på en rp614 router?

jeg kan godt finde ud af at åbne tcp porte men ikke UDP porte (ved ikke hvad det er)...

HJÆLP!

hilsen jeppe
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. marts 2003 - 21:45 #1
Kontrolpanelet
Højreklik på Netværksindstillinger
Marker Tcp ip - egenskaber
Fanebladet generalt - avanceret
Fanebladet indstillinger
Marker Tcp ip og vælg egenskaber
Så er du ved vejs ende.
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 22:11 #2
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 22:16 #3
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 22:21 #4
Har aldri prøvd netgear men en del andre. Det ser ut for meg som om man ikke behøver å spesifirere om det dreier seg om udp eller tcp og at ttrafikken vil bli forwardet uansett avhengig av port men uavhengig av protokoll. Finner ingen annen rimelig forklaring.
http://www.netgear-support.com/ts/doc/port_applications.htm
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 22:28 #5
For min Netopia router så fungerer det forresten slik for forwarding funsjonen men ikke for firewalling funsjonen. For firewalling så må man spesifisere protokoll og port, for forwarding funsjonen så behøver man bare å spesifisere portnummret.

En grei server funsjon for å teste ut udp forwarding er jo å kjøre en dns server som test. Denne kjører jo udp port 53. Har ikke noe problem med å få dette til å fungere på Netopiaen selv om jeg ikke spesifiserer at det dreier seg om udp og ikke tcp når jeg setter opp forwardingen.