Avatar billede klemme_nielsen Nybegynder
23. marts 2003 - 19:54 Der er 22 kommentarer

Installation af to pc´er via adsl??

Jeg har en pc hvor jeg har adsl på og vil gerne have mine forældres pc på nettet men hvordan kobler jeg dem sammen, jeg har ikke en router men bare en switch og et netkort i hver er det nok eller hva skal der til???

mvh Klaus Nielsen
Avatar billede bredker Nybegynder
23. marts 2003 - 19:57 #1
det er nok
hvilket win
Avatar billede riversen Nybegynder
23. marts 2003 - 20:13 #2
husk at lukke det andet spørgsmål du har oprettet. Samme spørgsmål må kun oprettes 1 gang.

Hvis du kun har en ip hos din udbyder bliver du nødt til enten at købe en router eller et ekstra netkort til den pc som har internetforbindelsen. Alternativt køb 2 ip'er hos din udbyder.
Avatar billede tumben Novice
23. marts 2003 - 20:28 #3
1 netkort i hver maskine og 2 Ip´er må da siges at være langt den nemmeste løsning..er du sikker på du ikke allerede har2 ipér..hvis du har tdc...og ikke har bedt om andet...så HAR du 2 ipér..default.
Avatar billede riversen Nybegynder
23. marts 2003 - 20:39 #4
og router den bedste efter min mening
Avatar billede tumben Novice
23. marts 2003 - 20:44 #5
ihverttilfælde .den sikreste..:-)...men ka være lidt tungt hvis man er newbie (eller hvad man kalder det)
Avatar billede klemme_nielsen Nybegynder
23. marts 2003 - 20:57 #6
jamen jeg har prøvet at koble det sammen men kan ikke få det til at virke, jeg mener jeg har to ip´er har bare sat det til auto så jeg ved ikke hva jeg ellers skal finde på!!
Avatar billede tumben Novice
23. marts 2003 - 21:00 #7
hvilke kabler bruger du ...er du sikker på at det er straight trough...og ikke krydsede kabler du bruger.
det burde virke...hvis du har lavet en LAN forbindelse på hver pc...som du har sat til automatisk reg af instillinger (IP)..
hvis du først prøver med den ene....for derefter at prøve med den anden...hvis de virker hver for sig...har du kun 1 ip
Avatar billede klemme_nielsen Nybegynder
24. marts 2003 - 13:57 #8
Jeg har prøvet at koble dem til nettet hver for sig men det kan man ikke!!! og jeg har prøvet at koble dem sammen i en switch eller hub eller hva det nu hedder og jeg kan ikke få forbindelse på den ene komputer... Jeg snakkede nogle it folk idag og de sagde at jeg skulle bruge en router???
kan det godt passe???
Avatar billede tumben Novice
24. marts 2003 - 14:03 #9
rolig nu...først..hvilken udbyder /abbonement har du tdc...eller ???? svar !!!

virkede det ikke HVER FOR SIG..dvs du sætte 1 pc til og går på nettet...virker det ???...du tager den fra ..og sætter den anden til....virker det ????  svar
Avatar billede klemme_nielsen Nybegynder
24. marts 2003 - 14:18 #10
Jeg har TDC!!
Nej først satte jeg den pc til som jeg bruger nu og det virkede fint så prøvede jeg at sætte den anden pc til men det virkede ikke og så prøvede jeg at sætte begge til og det var så stadig denne pc der kun virkede!!
Avatar billede tumben Novice
24. marts 2003 - 14:22 #11
jamen så er der jo ikke så meget at tale om..den der ikke virker ...skal du
få til at virke alene ..først....derefter tages stilling til alt det andet....
hvilket operativsystem er der på den der ikke virker ?????..er netkortet ordentlig installeret...er der nogle ???? i kontrolpanel ..system..ud for netkortet.......har du lavet en LANforbindelse...er den sat til autoreg af IP.....
Avatar billede tumben Novice
24. marts 2003 - 14:26 #12
er internetexplorer sat til at bruge den LANforbindelse...osvosv...er desværre nødt til at gå er her efter 16.30
Avatar billede tumben Novice
24. marts 2003 - 14:29 #13
Ps.jeg har den samme forbindelse/opsætning som du vil ha....(erdet et simensmodem du har på den adslforbindelse ???)
Avatar billede klemme_nielsen Nybegynder
24. marts 2003 - 14:48 #14
ja det er et siemens modem
Avatar billede tumben Novice
24. marts 2003 - 15:06 #15
ok..men meld lige tilbage..virker den der ikke virker....ALENE
Avatar billede klemme_nielsen Nybegynder
24. marts 2003 - 16:49 #16
Nu har jeg fået dem begge til at virke, der er så bare lige det problem at pc nr2 godt kan spille over nettet altså hjerterfri osv. men den har svært ved at komme på en side på nettet den har kun kunne gå ind på microsoft,com og der går nu ikke ret stærkt???
Avatar billede tumben Novice
24. marts 2003 - 17:21 #17
hvad var der galt..???? siden du har fået det til at virke nu....sørg for at de begge står fuldstændigt ens mht internetinstillinger....slet dine midlertidige internetfiler og dine cookies...stil sikkerhedsniveauet til "default"......defragmenter..osv....og er maskinerne ens hastighed...det er de vel ikke...det VIL gå lidt langsommere hvis din fars er lidt langsommere
Avatar billede klemme_nielsen Nybegynder
24. marts 2003 - 17:33 #18
Det var nogle internet instillinger der stod forkert!!
Min fars er hurtigere end min, men hans vil ikke gå på nettet men kan godt spille over nettet??? mystisk!!
Avatar billede tumben Novice
24. marts 2003 - 17:47 #19
du mener at IE ikke virker....eller er den bare langsom..hvis du f.eks trykker her http://www.eksperten.dk/spm/332488  ???
Avatar billede klemme_nielsen Nybegynder
24. marts 2003 - 18:41 #20
jeg kan ikke komme ind på selve dit link eller andre, fra min fars pc den her kører fint. han kan godt såille alle de spil som der nu er over nettet men kan ikke komme ind på nogen som helst sider??
Avatar billede tumben Novice
24. marts 2003 - 18:46 #21
prøv at slette alle midlertidige internetfiler+cookies....og er der noget firewall på maskinen ..så slå det fra...sæt sikkerheds instillingerne så lavt så muligt...ellers har jeg ikke ret mange andre bud
Avatar billede bredker Nybegynder
04. maj 2003 - 01:12 #22
lukketid