Avatar billede ztuff Nybegynder
23. marts 2003 - 14:14 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Overnet og ZoneAlarm

På den computer som jeg havde før, kørte jeg Overnet og ZoneAlarm, og de virkede fint sammen, Overnet skrev at den ikke var firewalled, for jeg havde nemlig givet den lov til at få alle rettigheder til at komme på nettet.

Nu har jeg så skiftet til en ny computer og installeret begge programmer igen, eneste forskel er at begge er af nyere versioner, og at jeg har sat ZoneAlarm til at lade alle programmer komme på nettet.
Men nede i bunden af Overnet står der nu at den er firewalled, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, for jeg ved at det har fordele ikke at være firewalled når man kører Overnet, men hvordan får jeg ZoneAlarm til at slippe Overnet igennem?
Der står inde i ZoneAlarm at Overnet er trusted og alt det der, men Overnet siger stadig at den er firewalled.

Nogen som kan hjælpe?

Jeg bruger Overnet 0.46 og ZoneAlarm Pro 3.7.098, og jeg kører med Win XP Pro.

//ztuff
Avatar billede no_stress Nybegynder
23. marts 2003 - 14:40 #1
måske er det den indbyggede firewall i win xp der er problemet.
den kan slåes fra i netværksindstillinger.
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 15:52 #2
Må tilstå at jeg i utgangspunktert ikke kjenner overnet, men dette var jo interessant for jeg ser at det er en fildelingssak a la kazaa (Men kanskje uten kazaas innbygde spyware ??)

Nåe man bruker et program som Kazaa så åpner man normalt for trafikk ut etter behov. Når det der i mot gjelder fildelingsprogrammer så behøves det som et generelt prinsipp også å åpnes for inngående trafikk til serverfunksjoner i fildelingsprogrammet. Slik er det også hos overnet. Fant denne beskrivelsen:

2. Software Firewall
If you are running software like Norton Personal Firewall, Tiny Firewall, Zone Alarm, BlackIce or any other personal firewall software, you may need to set it up to allow Overnet to function correctly. WindowsXP also has a built in firewall, that depending on your system, may have been enabled by default. In order to function fully and receive a Clear status, your firewall needs to allow Overnet to run as a server. Allowing communications to be started from other clients to your machine. You may need to consult the documentation that came with the firewall to perform this step. Alternatively, with some more advanced firewalls, or firewall settings you will need to open port and 4662 TCP for both incoming and out going connections, you will also need to type VO in the message box of overnet, it will list two ports, the TCP port, of 4662, and a UDP port. This port is randomly generated when OverNet is run for the first time. You can change this port to be whatever you like, but it will also be need to be open in your firewall.

http://www.overnet.com/documentation/blocked.html

Legg beskjed hvis du har problemer med tolkningen.
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 15:54 #3
Som del av en trinnvis feilsøking:

Deaktiviser først Zonealarm helt slik at du får faststslått om problemet er relatert til Zonealam eller ikke. (Det er det sansynligvis.)

Etter at du har kjørt overnet og denne viser seg å kjøre problemfritt, aktiviser så zonealarm igjen.

Åpne så for trafikk inn og ut slik som det framgår av den engelske teksten over.
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 15:55 #4
Avatar billede ztuff Nybegynder
23. marts 2003 - 15:56 #5
Jeg tror, problemet er WinXP's indbyggede firewall - jeg slog den nemlig fra på min gamle computer, men det havde jeg glemt på min nye. Hvor er det jeg slår den fra? Points for en forklaring på det.
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 16:00 #6
"Nåe man bruker et program som Kazaa så åpner man normalt for trafikk ut etter behov"

Det jeg mente å skrive var:

Når man bruker et program som Zone Alarm så åpner man normalt for trafikk ut etter behov ... Og så var mitt neste poeng at noen program også forutsetter at man i tillegg også opner for trafikk inn. Dette gjelder spesielt når det dreier seg om serverfunsjoner.
Avatar billede ztuff Nybegynder
23. marts 2003 - 16:01 #7
Kan du forklare mig hvordan jeg slår WinXP's firewall fra? En detaljeret forklaring
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 16:10 #8
Win XP:

My Network Places -> Properties -> Local Area connections -> Høyreklikk -> Properties -> Velg Internet Protocol (TCP/IP) -> Proporties -> Advanced ->
Internet Connection firewall -> Kryss av for protect my computer .. -> Velg Settings
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 16:11 #9
Det var egentlig for å sette til firewall. Man må i stedet ta vekk avkryssingen for firewall.
Avatar billede ztuff Nybegynder
23. marts 2003 - 16:11 #10
Takker! Det virker nu
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 16:12 #11
Avatar billede langbein Nybegynder
23. marts 2003 - 16:13 #12
Takker for points !!
Hvordan er denne overnet, fungerer den bra ??
Avatar billede ztuff Nybegynder
23. marts 2003 - 16:23 #13
Kender du eDonkey2000 eller eMule? Dette er et program ligesådan, det kører bare uden servere, det er peer-2-peer, men i modsætning til KaZaA kan man ikke sige at man ikke vil dele. Man kan skrive at man kun vil uploade med 1 kb/s, men så kan man kun downloade med 3 kb/s, uploade med 5, downloade med 15, og hvis man uploader med 10 kb/s, så kan man downloade så hurtigt man vil. Der er næsten altid mellem 100.000 og 200.000 brugere på som næsten alle har noget at dele. Skriv en mail til mig hvis du vil vide mere.
Avatar billede ztuff Nybegynder
23. marts 2003 - 16:27 #14
på kriler@hotmail.com
Avatar billede ztuff Nybegynder
23. marts 2003 - 16:27 #15
Eller hvis du benytter MSN Messenger, så kan du også tilføje mig under samme e-mail adresse
Avatar billede langbein Nybegynder
03. april 2003 - 01:05 #16
Beklager, glemte denne. Føyer deg til i min msn arne2002@hotmail.com
Avatar billede ztuff Nybegynder
03. april 2003 - 01:06 #17
Det er ikke noget du behøver, bare hvis du har flere spørgsmål om Overnet...