Avatar billede hanhan Nybegynder
23. marts 2003 - 13:33 Der er 4 kommentarer

HD partitioner forsvundet!

Jeg har købt en Quantum 20GB (UDMA66) harddisk og oprettet partitioner på den og har fået partitionerne formateret. Men en dag jeg var på Internettet begyndte disken at køre uafbrudt, maskinen låste og jeg var nødt til at slukke. Ved genstart kunne PC'en ikke finde HD'en. BIOS var på mystisk vis blevet ændret!! Jeg har mistanke om "indbrud" udefra (er på Internettet via ADSL). Nu har jeg isat HD'en som første HD på sekundær IDE-port og maskinen kan finde den igen, men alle partitionerne er væk! Findes der et program, der kan læse fra en ikke partitioneret og formateret HD?
Avatar billede codemasterz Nybegynder
23. marts 2003 - 14:00 #1
Partition Magic??
Avatar billede nilsen Nybegynder
23. marts 2003 - 15:08 #2
Avatar billede hanhan Nybegynder
24. marts 2003 - 14:01 #3
Har nu også prøvet PC inspector - virker ikke! Ellers et ret godt program, specielt når man tænker på det er freeware! Programmet kan finde den fysiske disk, men når der læses fra disken får jeg hele tiden error reading sector xx ved næsten samtlige sektorer.
Norton utilities virker ikke!
Partition Magic virker ikke!
Winternals disc doctor virker ikke!
Har prøvet at boote fra floppy og kørt FDISK, der kan se HD'en og viser alt plads ledig. Men fdisk kan ikke oprette/slette nogen former for partitioner. Kan det være hardwarefejl eller i BIOS? Maskinen virker med alle andre harddiske, CD-drev og floppyer!
Hvis bare nogle af mine data kan reddes vil jeg gerne give 200 point ekstra.
Avatar billede pip3 Nybegynder
26. marts 2003 - 11:21 #4
Jeg har haft stort held med dette program: http://www.restorer2000.com/.
Demoudgaven kan kun recover filer på max 64kb, men du kan da prøve og se om den kan finde dine filer. I så fald kan du jo købe deres proudgave (jeg mener den er omkring 49$)
Held og lykke.