Avatar billede toni01 Nybegynder
21. marts 2003 - 17:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tegnsætproblem

<xsl:when test="@Type='L-link'">
                <A>
                    <xsl:attribute name="HREF">#<xsl:apply-templates select="L-link-ref"/></xsl:attribute>
                    <xsl:apply-templates select="L-link-text"/>
                </A>
            </xsl:when>

output

<P>Heruder laves der et mailto link med æøå for at teste tegnsætproblemer.</P><A TARGET="_blank" HREF="mailto:torbnielsen@deloitte.dk?subject=Noget med %C3%A6%C3%B8%C3%A5">Noget med æøå</A><P>
</P>

det er alså kun det der skrives i href attributten som giver problemer?
Avatar billede janegil Nybegynder
21. marts 2003 - 17:51 #1
Jeg tror ikke det du ser er et problem.

Tvert om, det du ser, er korrekt escaping av ikke-ASCI bokstaver i en URL.

(En annen sak, er at dette vel en en service som ikke er definert som en del av XSLT, og dermed er det jo feil.)
Avatar billede toni01 Nybegynder
21. marts 2003 - 17:56 #2
men jeg vil ikke have escapet æøå, hvis subject på mailen skal være "noget med æøå" skal æøå ikke escapes.

Hvis jeg gør det samme i en href på et html dokument er der ingen problemer.
Avatar billede janegil Nybegynder
22. marts 2003 - 12:07 #3
Ja, du er utsatt for en typisk feature-became-bug. Men subject i lenka fungerer aldri med mine browsere og postklienter, uansett. Jeg vet ikke, har du lov å bruke en CDATA-seksjon i et attributt?

Men en browser som håndterer dette korrekt, burde nok unescape tilbake til "æøå". Hvis den altså forstår at UTF-8 også er innblandet her...
Avatar billede toni01 Nybegynder
23. marts 2003 - 14:16 #4
Har prøvet med CDATA uden det hjalp.
Avatar billede janegil Nybegynder
23. marts 2003 - 14:21 #5
Endre output method fra HTML til XML? Det krever nok også at du mer eller mindre skifter fra HTML til XHTML, men kunne være verdt et forsøk?

Hvilket program bruker du forresten til transformasjonen? IE, ASP...?
Avatar billede toni01 Nybegynder
23. marts 2003 - 14:24 #6
Jeg bruger IE.
Avatar billede janegil Nybegynder
23. marts 2003 - 20:16 #7
Som sagt, jeg har aldri sett det der med ?subject fungere.

Men, eksemplevis HREF="mailto:rey%F0@fiska.gj%F3gv" vil prøve å sende brev til reyð@fiska.gjógv, både fra IE, N4, og Opera. Dog ikke fra Mozilla.
Avatar billede martin_andersen Nybegynder
13. maj 2003 - 16:00 #8
Jeg har lidt det samme problem.

Jeg har kun problemmet i href og ikke i resten af teksten???
eks) "Å" bliver til %C3%85

Har du fundet en løsning Toni01.
Avatar billede toni01 Nybegynder
13. maj 2003 - 16:09 #9
Nej, jeg må faktisk indrømme at jeg først kommer i tanke om problemet igen nu.
Avatar billede toni01 Nybegynder
28. maj 2003 - 13:39 #10
lukker