Avatar billede tommypedersen Nybegynder
20. marts 2003 - 23:46 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

VPN mellem ISA og BOX firewall

Er der nogen der ved (eller har et link til) hvordan man opsætter ISA-server til at connecte til en firewall via VPN. Firewallen kan være en Zywall eller lignende.
Når man køre VPN mellem 2 firewalls bruger man jo enten IKE eller manuel key men hvor taster man det ind i en ISA server eller RAS'en som det jo nok i sidste ende er.

Der er tale om en typisk installation med en firewall (f.eks. Zywall 1) på hjemmearbejdspladsen og en ISA-server i firmaet (SBS2000)
Et link til en beskrivelse ville være fedt (behøver ikke at være Zywall vi benytter primært SonicWall)

//Tommy
Avatar billede trille Nybegynder
20. marts 2003 - 23:55 #1
Hvorfor ikke benytte en software-klient? ...Windows 2000 og XP klienten fungerer upåklageligt med ISA.

Venligst,
Claus
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
21. marts 2003 - 07:29 #2
Vi benytter generelt hardware bokse på hjemmearbejdspladser. De kan konfigureres centralt og beskytter hjemmearbejdspladsen.

Svar på spørgsmålet udbedes...
Avatar billede peterlund Nybegynder
01. april 2003 - 09:31 #3
VPN gennemføres ikke med ISA, men med windows 2000, det kan så køre 'igennem' en ISA server.

Derfor opsætning af win2k til at køre VPN og så konfigurering af ISA til at tillade det.

Opsætning af VPN på win2k: http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/windows2000serv/deploy/confeat/vpnsol.asp

Tips og tricks til at får ISA til at acceptere VPN: http://www.microsoft.com/isaserver/using/tips/vpncalls.asp
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
01. april 2003 - 13:04 #4
Kan W2K også køre IKE og manuel KEY

//Tommy
Avatar billede toontech Nybegynder
30. juli 2003 - 11:28 #5
ISA server og Zywall understøtter ikke gensidig VPN forbindelser. (pptp/ipsec)
Brug boksen som firewall og software klienten til at oprette VPN forbindelsen.
Avatar billede youngneil Nybegynder
09. september 2003 - 13:14 #6
Men dersom man har et nettverk hjemme med feks. en printer, vil ikke en klient være tilstrekkelig. Mange vil ha med hele nettverket i tunnelen, ikke bare den aktuelle PC....
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
12. december 2003 - 19:20 #7
Vi lukker - tak for hjælpen

//Tommy