Avatar billede dlc Nybegynder
20. marts 2003 - 19:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Om Spline og Camera

Hej jer roder i øjeblikket med 3DMax 5 og ville gerne vide noget om hvordan man kan få et camera til at kører efter en speciel foruddefineret linje. Jeg mener at objektet "spline" kan "lime" cameraet fast men hvordan ved jeg ikke. Kan I/du ikke give en fyldestgørende forklaring,sådan en trin for trin...
Avatar billede michael-k Nybegynder
20. marts 2003 - 19:28 #1
Det er ret simpelt http://www.3dmaxer.dk/tutorials/tutkamera.asp  fandt den her til dig dog er den lavet til R3 men skulle gerne kunne overføres til R5
Avatar billede dlc Nybegynder
21. marts 2003 - 15:52 #2
Det lyder røvgodt men så har jeg faktisk endnu et probs som kommer af det jeg allerede er igang med. Den "spline" som jeg roder med skal kunne være i to dimensioner altså at cameraet både skal kunne bevæge sige i højden men samtidig også fra højre til venstre...hvordan kan det lade sig gøre? du skal nok få din points...!!!
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. marts 2003 - 16:54 #3
det jo bare at sætte din spline så den køre op men samtidig til venstre
Avatar billede dlc Nybegynder
24. marts 2003 - 09:16 #4
Men kan du ikke give en kende mere info om hvordan..det er ikke svært at få den til at gå til venstre eller højre men hvis den samtidig skal bevæge sig nedaf eller opad, kan det for mig virke en del sværre...også set i et 3D mijø
Avatar billede michael-k Nybegynder
24. marts 2003 - 09:23 #5
Det jeg mener er at lave din linje så den går fra venstre nederste hjørne og så op til øverste højre hjørne. Den nemmeste måde er at tegne din spline i front view, som beskrevet. Du kan altid flytte den med move værktøjet hvis den ikke står som du vil have den.