Avatar billede hejole Nybegynder
19. marts 2003 - 21:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Adaptec ATA RAID 1200A

Er der nogen der har prøvet dette kort, og kan det anbefales til flg. opsætning?
Eller ville det være smartere at bruge 2000 kr. i stedet at købe et nyt bundkort med onboard RAID samt DDR-RAM?

Min plan er at bruge det til RAID 1 i et system med
- Win2k
- 2*Maxtor 80GB Plus 9 8MB cache
- MSI MS-6330 LE3

Mvh
Ole
Avatar billede hejole Nybegynder
19. marts 2003 - 21:47 #1
Det kunne forresten også være rart at vide om det med pågældende RAID-kort og bundkort er muligt at boote fra diskene sat til kortet (ville selv mene at det gøres ved at sætte bios til "1st boot dev. = SCSI")?
Avatar billede tmoller Nybegynder
20. marts 2003 - 06:32 #2
Jeg kender ikke lige den nøjagtige controller, men jeg har dog haft et utal af adaptec controllere gennem tiden. Det er en udemærket løsning, hvis du ønsker høj sikkerhed og er villig til betale med halvdelen af din HDD kapasitet.
Du skulle måske kigge lidt på Promise´s IDE raid controllere, de er billigere og helt OK.
Som du skriver skal BIOS sættes til boot fra SCSI, bios og OS opfatter nemlig IDE raid som SCSI.
OB vs. løs controller, jeg vil helt klart vælge en løs model. Mindre fejlrisiko og den kan flyttes til anden PC senere.
Avatar billede hejole Nybegynder
20. marts 2003 - 14:57 #3
Jeg holder lige spørgsmålet åbent en enkelt dag eller to mere.
Ellers, tak for svaret tmoller, hvis du vil have point så skriv et "svar".
Avatar billede hejole Nybegynder
20. marts 2003 - 15:12 #4
Hvor kan jeg forresten finde nogen priser på Promise IDE RAID controllere?
Jeg kan ikke finde noget på edbpriser.dk under SCSI...
Avatar billede mikef Nybegynder
20. marts 2003 - 15:18 #5
Hvorfor se under scsi, når det er ide?

På Edbpriser under "Hardware - I/O-Kort - Alle" finder du både Adaptec og Promise.

tmoller> Adaptec er billigere end Promise på IDE-raid siden
Avatar billede hejole Nybegynder
20. marts 2003 - 15:31 #6
Ahh.. i see ;-) Tak
Avatar billede tmoller Nybegynder
20. marts 2003 - 21:40 #7
Jamen det gør jeg så :-)