Avatar billede duncan_dk Nybegynder
18. marts 2003 - 18:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Anvendelse af flere (ens) USB enheder til samme USB hub.

Er det muligt at køre flere USB-2 enheder af samme type over samme USB-2 hub, uden at der opstår konflikter?
f.eks. 5 enheder til 5 porte..

Og hvor processorafhænnig er USB-2?

Dette spørgsmål må gerne uddybes..
Avatar billede scb Praktikant
18. marts 2003 - 19:01 #1
Du kan sagtens have mange ens enheder uden konflikter.
Jeg har f.eks 4 stk seriel til USB convertere uden problemer, på samme hub.
Der har også været vist reklamer hvor der er 50 mus tilkoblet.

Processorafhænigheden afhænger vel helt af hvad der der tilkobles.
-SCB
Avatar billede duncan_dk Nybegynder
18. marts 2003 - 19:11 #2
ok..

for at uddybe mit problem helt præcist:

Jeg vil opkoble 5 dazzle vidiocreators (overspiller VHS til MPEG-2 format via USB-2) til en og samme maskine. Alle disse enheder skal kunne køre på sammen tid.

Ved du om dette kan lade sig gøre?

Mvh. Christian
Avatar billede scb Praktikant
18. marts 2003 - 19:14 #3
Hvor meget båndbredde kræver hver enhed?
Jeg har min tvivl om at det kan kører samtidig da alle enheder skal deles om båndbredden.
Prøver lige at se hvad jeg kan finde...
Avatar billede scb Praktikant
18. marts 2003 - 19:19 #4
USB-2 kan totalt overføre 480Mb/s hvilket med tollerancer ca. giver 1 MB pr. sek ved 5 enheder.
Jeg kan ikke lige huske hvad MPEG-2 kræver, men det er vist omkring 5 MB, og er det det kan du kun have en aktiv enhed.
Avatar billede scb Praktikant
18. marts 2003 - 19:23 #5
Hvad er det for en model?

Sansynligvis vil din harddisk heller ikke kunne følge med til 5 enheder på en gang.
Avatar billede duncan_dk Nybegynder
18. marts 2003 - 19:53 #6
Mit projekt går på at lave en maskine som overspiller VHS bånd til DVD, og der skal kunne produceres 5 DVD’er af gangen.

Måske jeg bare skal bygge et kabinet med 5 separate motherboards, med 5 separate harddiske, med en fælles strømforsyning?
Avatar billede scb Praktikant
18. marts 2003 - 19:57 #7
Jeg vil anbefale løsningen med 5 seperate enheder, jeg tror ikke der med dagens teknik kan bygges en pc som kan klare det.
Avatar billede duncan_dk Nybegynder
18. marts 2003 - 20:01 #8
Altså du ville vælge den med at bygge et kabinet selv, som kan rumme f.eks. 5 motherboards? (5 kommuterer)
jeg ville så tilslutte dem til en switch-box..
Avatar billede scb Praktikant
18. marts 2003 - 20:05 #9
Ja...
Avatar billede duncan_dk Nybegynder
18. marts 2003 - 20:06 #10
ok, du skal have mange tak for din gode hjælp.

vh. Christian