Avatar billede popcorn Nybegynder
16. marts 2003 - 19:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Linux

Hej er der nogen som ved om man lovligt kan download en linux program.
Jeg skal bruge den som en ekstra firewall mellem min server & Internettet.
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. marts 2003 - 19:27 #1
kommer and på hvilken distro du vil køre ..

hvis det feks er redhat så gå ind på www.redhat.com
hvis du derimod vil køre debian så gå ind på www.debian.com osv.
Avatar billede grunken Nybegynder
16. marts 2003 - 19:27 #2
her kan du finde lige den linux du vil have :)

http://sunsite.dk/node/id/69?PHPSESSID=d147c4f94dd95b7ec95f08d1296a2eee
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. marts 2003 - 19:28 #3
jeg kunne selvfølgelig give dig en ftp der har mirrors til de fleste men det får du sikkert ikke meget ud af .. gå derimod ind og læs om det .. så behøver du ikke komme igen og spørge hvad du nu skal gøre ..
Avatar billede popcorn Nybegynder
16. marts 2003 - 19:31 #4
Loadet>>
Jeg spørger ikke for at virke dum, dit svar virket meget dumt
Avatar billede popcorn Nybegynder
16. marts 2003 - 19:32 #5
Jeg spørger for at få hjælp

Da det er nyt for mig med linux
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. marts 2003 - 19:38 #6
hvis det er nyt for dig så tror jeg alle ville anbefale dig at læse om det .... det kan jeg ikke se noget dumt i .. jeg kan derimod se noget dumt i at du logger ind på en ftp og downloader noget du ingen forstand har på linux er ikke som windows .. der er massere af varianter at bruge og de benyttes og instaleres ikke på samme måde  ..
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. marts 2003 - 19:39 #7
og hvad er det lige der virker dumt ved mit svar .. ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. marts 2003 - 19:46 #8
hvis du har misforstået mig så mente jeg at producentens hjemmeside for den distro man vælger at instalere altid bør være den første man besøger
der vi der være information som er nødvendig for de fleste nybegyndere .. omkring instalation m.m .. og der er altid links til hvor du kan downloade distroen.

jeg vil forslå dig at vælge debian men suse og redhat er nemmere at gå til
.. og skal det ikke være linux men bare en unix variant mener jeg at freebsd slår alle linux distros ;)
Avatar billede popcorn Nybegynder
16. marts 2003 - 22:58 #9
Det jeg har behov for er en firewall mellem min server og internettet.

Hvad ville du foreslå til dette. ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
16. marts 2003 - 23:33 #10
linux har iptables hvilket ikke er helt nemt men ret godt
Avatar billede popcorn Nybegynder
17. marts 2003 - 00:18 #11
jeg afslutter, Jeg får ikke det optimale udbytte af dette

Du hygger