Avatar billede popcorn Nybegynder
15. marts 2003 - 21:30 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Firewalls

Hej.
Jeg vil gerne høre, hvilken firewall der er bedst, jeg har hørt at norton's firewall er rigtig god.

Jeg har ikke meget kenskab til firewall.

Jeg køre med Windows 2000 Server

Mvh
Popcorn
Avatar billede lennilg Nybegynder
15. marts 2003 - 21:36 #1
Da du ikke har så meget kendskab til firewall's vil jeg klart anbefale dig at installere ZoneAlarm Pro, da dette er en meget stabil og sikker firewall som ikke kræver den vilde opsætning. Du kan downloade ZoneAlarm Pro via følgende link: http://download.com.com/3000-2092-10039884.html?part=zonealarm&subj=dlpage&tag=button
Avatar billede lennilg Nybegynder
15. marts 2003 - 21:37 #2
Kanon Firewall, bruger den selv !
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2003 - 21:46 #3
Hvis vi taler personlige (software) firewalls er der kun 3 der har opnået certificering og det er Nortons firewall, Mcafees firewall, og sygates firewall. Ingen andre har fået denne certificering, hvorfor disse må betegnes som de bedste.

Du bør også kikke på den dansk producerede firewall
Bitguard, den er så ny et den ikke er certificeret endnu (ved ikke om den bliver det) den bruger en spændende teknologi og er dansk produceret.

Zonealarm kan jeg ikke anbefale, den bruges så meget at det er den hackerne ved mest om og derfor lettest omgår
Avatar billede popcorn Nybegynder
15. marts 2003 - 21:48 #4
Lennilg>
Tak skal du have
Hermed dine point.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2003 - 21:48 #5
Og så læste jeg lige at du bruger 2000 server. En personlig firewall er lavet til en personlig computer, det er en sådan der forkortes PC. Du bør ikke anvende en personlig firewall til en server, den er ikke lavet til at beskytte den og giver dårlig sikkerhed.
En server skal beskyttes af en ordentlig firewall placeret på en enhed foran serveren og ikke på serveren
Avatar billede lennilg Nybegynder
15. marts 2003 - 21:51 #6
Rigtigt nok, men forklar du lige ham hvordan du installere dette. han er jo ikke Cisco Manager !
Avatar billede popcorn Nybegynder
15. marts 2003 - 21:53 #7
Ja, nu bliver det svært.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2003 - 21:53 #8
Det er da ikke nødvendigvis noget problem og der er hjælp at hente mange steder.

F.eks. en zywall 1 indeholder Stateful inspection firewall, der giver mange gange bedre sikkerhed og den er let at tage i brug
Avatar billede popcorn Nybegynder
15. marts 2003 - 21:53 #9
Jeg har kun min server og ligge en firewall på. og 2 klienter
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2003 - 21:54 #10
Norton, mcafee og sygate er mindst lige så lette attage i brug som zonealarm og de virker mindst lige så godt. Bedre efter min mening
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2003 - 21:56 #11
Det kommer lidt an på hvad det er du skal beskytte, hvis der ikke er noget videre af værdi, og du bare lige vil sikre dig at der ikke kan vades ind, så kan du godt bruge en personlig firewall, men har dine data værdi, så er der ingen vej uden om en ordentlig firewall
Avatar billede popcorn Nybegynder
15. marts 2003 - 21:57 #12
Jeg har en del data af værdi på serveren og klienterne
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2003 - 22:01 #13
Så bør du ofre hvad det koster.

En zywall 1 koster knap 2000,- har en 4 ports switch og indbygget statful inspection og så kan du oprette en VPN kanal til fjern kontakt til dit net.

Det er faktisk ret billigt og du får meget for dine penge.

Du kan også opsætte en smoothwall løsning hvis du har en gammel PC med 2 netkort, men det er lidt mere kompliceret
Avatar billede popcorn Nybegynder
15. marts 2003 - 22:05 #14
Jeg har en HP Procurve Switch 408 til mit netværk.
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2003 - 22:13 #15
Den har ikke firewall indbygget, den kunne du jo skifte ud med en zywall, hvis du ville have firewall
Avatar billede popcorn Nybegynder
15. marts 2003 - 22:17 #16
tak for hjælpen
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2003 - 22:21 #17
Velbekommen og tak for point, vend bare tilbage hvis du skal have hjælp med opsætning og andet