Avatar billede sotec Nybegynder
15. marts 2003 - 20:56 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Back to basic - problemer med fast højde i height

Jeg ved der er ændret noget med brug af height i TD i HTML 4.0, men kan det passe at man slet ikke kan kontrollere højden af en tabelcelle - heller ikke med CSS??

Jeg har lavet denne tabel:
http://www.legeplads.1go.dk/celleproblem.htm

De 2 celler i højre kolonne skulle gerne KUN være 100px høje uanset variabelt indhold af f.eks. cellen i midten, men det virker kun i den nye Netscape. Ikke i Explorer 6.00

Findes der ikke en løsning?
Avatar billede lennilg Nybegynder
15. marts 2003 - 20:56 #1
Avatar billede backside Nybegynder
15. marts 2003 - 21:01 #2
I C1 smider du en tabel ind der er 100px høj, og fjerner C2 og C3.
Så skulle du være ude ovre det problem.
Avatar billede backside Nybegynder
15. marts 2003 - 21:02 #3
Og selvfølgelig 3 celler i tabellen i C1.
Avatar billede backside Nybegynder
15. marts 2003 - 21:08 #4
Er det det her du mener?
www.backside.dk/e/329186.htm
Avatar billede sotec Nybegynder
15. marts 2003 - 21:09 #5
backside:
Vil det ikke ødelægge det det færdige "look" når sitet er "stylet"?
Jeg mener, hvis der er forskel i paddings osv.
Avatar billede sotec Nybegynder
15. marts 2003 - 21:10 #6
Der skal være en klar og tydelig inddeling mellem cellerne
Avatar billede backside Nybegynder
15. marts 2003 - 21:12 #7
Det var nu bare et eksempel, kan jo godt tilrettes så det er "snorlige"
Avatar billede sotec Nybegynder
15. marts 2003 - 21:13 #8
Avatar billede sotec Nybegynder
15. marts 2003 - 21:16 #9
Det er fordi der skal være nogle søgefelter og andet specielt indhold i disse felter er, så det ser dumt ud hvis de "strækkes" pga. det ekstra indhold i midterste celle.
Som sagt virker det faktisk i Netscape (som vi alle har tilsvinet i flere år :-)
Avatar billede sotec Nybegynder
15. marts 2003 - 21:19 #10
Screenshot for dem som ikke lige har Netscape installeret:
http://www.legeplads.1go.dk/netscape.gif
Avatar billede backside Nybegynder
15. marts 2003 - 21:41 #11
Forstår godt hvad du mener, og kan også godt se problemet.
Sku da underligt at det ikke virker, har prøvet med alt, uden held. ;)
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2003 - 23:48 #12
<ole>

Når man begynder at bruge collspan og rowspan, må man give køb på andre ting ... der er desværre ikke så meget at gøre ved det.
Brug i stedet én tabel med tre kolonner - og læg så en ekstra tabel i den højre kolonne. Så må du løse dine andre problemer omkring padding m.m. på andre måder. Alternativt må du undlade at lave siden  :)
En ting, du dog under alle omstændigheder bør rette, inden du overhovedet går videre, er at sætte en doc-type i toppen af dokumentet. Uden den aner browseren ikke, hvordan koden skal fortolkes - og du må forvente, at alt, hvad der bliver vist, er helt tilfældigt.

En lille sidebemærkning: Vi har ikke alle tilsvinet NS i flere år. Det er primært folk med et yderst begrænset kendskab til HTML/JavaScript, der har brokket sig over den browser. Den har på mange måder været IE langt overlegen på en lang række punkter  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede sotec Nybegynder
16. marts 2003 - 00:33 #13
Ole:
Du har naturligvis ret vedr. DOCTYPE. Dog havde jeg afprøvet dette inden upload og det gav ingen forskel, men selvfølgelig skal der en doctype på den færdige side ingen tvivl om det.

Vedr. Netscape er jeg meget positivt overrasket over udviklingen siden ver. 6 og kan kun beklage at udviklingen - såvidt jeg har hørt er ophørt - men så har vi jo Mozilla som et rigtigt godt alternativ til Microsofts browser.
Avatar billede sotec Nybegynder
16. marts 2003 - 00:33 #14
Tak for alle input.
Avatar billede backside Nybegynder
16. marts 2003 - 01:15 #15
Takker for point.  ;)