Avatar billede tangveje Nybegynder
15. marts 2003 - 18:01 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Emner inden for PHP

Hej, jeg sidder og arbejder lidt på et PHP forum, men kan ikke helt bestemme mig for hvilke emner/kategorier inden for PHP sådan et forum kunne indeholde.

Derfor ville jeg høre om i kunne komme med nogen forslag til hvordan i synes det burde se ud. Hvis vi f.eks. forestiller os at eksperten kun handlede om PHP, hvilke kategorier (og evt. underkategorier) kunne man så have?
Avatar billede muffet Nybegynder
15. marts 2003 - 18:02 #1
Mail-funktioner
Fil-funktioner
Billederedigerings-funktioner
bl.a.
Avatar billede razersedge Nybegynder
15. marts 2003 - 18:03 #2
Begyndere, Øvede, Eksperter?

Lille hurtigt skud fra hoften.
Avatar billede Six Nybegynder
15. marts 2003 - 18:04 #3
Hej.

Man kunne evt. tage et kig på activedeveloper.dk - inspiration, ikke rip-off :)

Men altså det omhandler jo asp, og php skal vel mere eller mindre have kategorier der er noget lign.

Jeg vil meget gerne have en adresse siden kommer til at ligge på når det er færdig ? hvis det kan lade sig gøre :)
Avatar billede tangveje Nybegynder
15. marts 2003 - 18:06 #4
Ja, jeg har kigget på andre sider f.eks. www.phpbuilder.com men activedeveloper havde jeg helt glemt :)

Og adressen er ikke helt fastlagt, men kan da poste den når jeg bliver færdig :)
Avatar billede Six Nybegynder
15. marts 2003 - 18:09 #5
kunne være rart, synes det er en rigtig god ide med et dansk? forum.
Avatar billede tangveje Nybegynder
15. marts 2003 - 18:13 #6
Jep, udenlandske er der nok af :)

Har følgende ind til videre

Databaser
Diverse (sådan lidt blandet om alt muligt :)
Generelt PHP
Nyheder
PEAR
Forslag til siden
Webservere

Men kan ikke helt finde ud af om det er fint sådan, eller om det skal være anderledes
Avatar billede Six Nybegynder
15. marts 2003 - 18:14 #7
ville måske også tilføje en "newbies section"
Avatar billede tangveje Nybegynder
15. marts 2003 - 18:17 #8
Måske ikke en dum ide, så ser det sådan her ud

Begyndere
Databaser
Diverse (sådan lidt blandet om alt muligt :)
Generelt PHP
Nyheder
PEAR
Forslag til siden
Webservere
Avatar billede Six Nybegynder
15. marts 2003 - 18:21 #9
ikke ringe.. slet ikke :P

men mit forslag ville nu være:

Begyndere
Øvede
Eksperter
-
Databaser
- SQL
- MySQL
- Andet
Diverse (sådan lidt blandet om alt muligt :)
- Diverse Spørgsmål
Generelt PHP
- No Idea :/
Nyheder
- Nyeste
- Ældre
- Søg
PEAR
- Aner ikke hvad det er :P
Forslag til siden
- Forslag
- Ris/ros
Webservere
- Webservere
- Opsætning
- Generelt
Avatar billede tangveje Nybegynder
15. marts 2003 - 18:30 #10
Ved ikke, synes måske det er for meget opdelt. Under databaser kunne man jo godt have et par forskellige databaser og måske SQL generelt. Diverse er der jo ikke rigtigt nogen mulighed for at dele op, det er jo bare alt andet. Og generelt PHP er vel også fin nok som den er. Nyheder kunne man måske dele op i PHP og nyheder fra siden. PEAR synes jeg ikke rigtigt kan deles op. Forslag og ris/ros er vel sådan set det samme :) Webservere kunne man måske også dele lidt op. Men jeg vil helst undgå at dele det for meget op i begyndere/øvede/eksperter

Begyndere

Databaser
- SQL generelt
- MySQL
- PostgreSQL
- Oracle
- Andre
Diverse (sådan lidt blandet om alt muligt :)

Generelt PHP

Nyheder
- PHP ?
- På siden ?

PEAR

Forslag til siden

Webservere
- Apache
- IIS
- Andre
Avatar billede Six Nybegynder
15. marts 2003 - 18:33 #11
jamen, det du har lavet der, ser også meget fornuftigt ud :)
Avatar billede tangveje Nybegynder
15. marts 2003 - 18:34 #12
OK :) Så ved jeg ikke om ting som XML og XSL skal have en kategori for sig, de er jo også meget udbredt i PHP verdenen, men skal vel også passe på det ikke bliver for overvældende og svært at finde den rette kategori :)
Avatar billede Six Nybegynder
15. marts 2003 - 18:42 #13
så kunne man jo lave en sådan kategori der hedder noget hen af:

Integrering - XML & XSL

men skal ikke gøre mig klog på det :)
Avatar billede tangveje Nybegynder
15. marts 2003 - 18:56 #14
Det ikke helt nemt, men tror det bliver nogenlunde sådan her så, nogen indvendinger før jeg vedtager at sådan bliver det? Det er jo ikke kun mig der skal være tilfreds med et når det kommer til stykket :)

Andre teknologier
  XML / XSL
  Klient side (HTML, CSS og den slags)

Begyndere

Databaser
- SQL generelt
- MySQL
- PostgreSQL
- Oracle
- Andre

Diverse (sådan lidt blandet om alt muligt :)

Generelt PHP

Nyheder
- PHP ?
- På siden ?

PEAR

Performance & optimering

PHP Extensions

Forslag til siden

Sikkerhed

Webservere
- Apache
- IIS
- Andre
Avatar billede Six Nybegynder
15. marts 2003 - 18:59 #15
det er vidst helt perfekt. Efter min mening. :)
Avatar billede tangveje Nybegynder
15. marts 2003 - 19:00 #16
OK, det er jo ikke dårligt, lader lige spørgsmålet stå et øjeblik hvis andre skulle have lyst til at komme med deres mening :)
Avatar billede tangveje Nybegynder
15. marts 2003 - 19:11 #17
Det er hermed vedtaget :)

Tak for forslagne :)
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2003 - 19:12 #18
links? altså sådan man skriver sin side derinde, som så er lavet i php, og så kan andre så sige hvad de syntes om den? okay ikke verdens bedste forslag, men ellers se det godt ud
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2003 - 19:12 #19
noooo for sent :(
Avatar billede tangveje Nybegynder
15. marts 2003 - 19:13 #20
saxe > Hellere sent end aldrig :) En links sektion er planlagt men det bliver uden for forumet :)
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2003 - 19:13 #21
:P
Avatar billede Six Nybegynder
21. august 2003 - 05:00 #22
God dag tangveje. Du skrev, du ville poste en adresse når du forum blev færdigt. Er det færdigt ? :)
Avatar billede tangveje Nybegynder
22. august 2003 - 14:39 #23
Ja, det gjorde jeg da også :) Projektet er for et godt stykke tid siden blevet "sat på pause"... Jeg arbejder ikke på det i øjeblikket, i det hele taget arbejder jeg meget lidt med internet udvikling for tiden. Jeg skal ikke kunne sige om jeg begynder på det igen på et tidspunkt, men jeg har min tvivl :(
Avatar billede Six Nybegynder
22. august 2003 - 17:27 #24
:/

Ville godt have set siden.

nå det er der ikke noget at gøre ved.