Avatar billede cr Nybegynder
14. marts 2003 - 10:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

pda som hardware monitor?

Hej

Findes der noget software så man kan bruge sin palm til at overvåge cpu temp mv? (min palm er en Vx)

Jeg ved at man kan købe lcd displays som kan sættes til serial porten og som via noget software så kan hente cpu temp oplysninger, ram udnyttelse osv.

Jeg har ikke lyst til at invistere en masse penge i en lcd hvis jeg kan bruge min palm til det samme (burde jo kunne lade sig gøre).

Hvis der ikke allerede findes sådan noget software er der så nogen som ved hvor jeg kan finde oplysninger om en evt. hardware api som jeg selv kan programere noget?

p.s.
Hvis jeg kan få det til at lykkes har jeg skumle planer om at "mod'e" min palm ind i frontpanelet af mit tower :)
Avatar billede alleykat Nybegynder
21. maj 2003 - 00:33 #1
Med software må du mene at den stadig skal være 'på' systemet...

Jeg har ikke kunnet finde noget 'derude' men nu er jeg heller ikke hardcore til Palm (faktisk slet ikke til palm).

Men... det må da kunne aflæses/gemmes/holdes live opdateret i systemet hvad de nuværende data er - og så (via macro/app) læse disse data over og vise som du gerne vil ha' dem vist på Palm'en.

(Jeg mener, se f.eks. http://www.netech.dk/pda/indexe.html - bildatakontrol!! Det MÅ findes!)
Evt. løsning kunne være at gemme data i en lille htmlfil på pcen og lade Palmen vise siden i en eller anden form for browser...
Avatar billede cr Nybegynder
21. maj 2003 - 09:36 #2
Mit største problem er måske mere hvordan jeg får dataene fundet frem, altså temp mv. Findes der er api til dette som jeg let kan bruge fra f.eks. vb? Så kan jeg relativt let konventerer til html eller xml og få palm til at pull'e informationerne! Altså hvordan skriver jeg et program (på windows siden) kan hente system oplysninger og så skrive dem i en fil.

Endvidere har jeg fundet en lcd display emulator til palm, den kan så via noget software vise diverse system data. Jeg synes dog ikke at det kører helt godt. Det største problem her er at under halvdelen af palm'ens display bliver brugt fordi den kun emulerer et lille lcd display. For det andet har jeg ikke den frihed som jeg godt kunne tænke mig. Og jeg er ikke dygtig nok til programmering så jeg kan skrive et program som kan interface med et lsd display (hverken et rigtigt display eller et emuleret et).
Avatar billede alleykat Nybegynder
23. maj 2003 - 15:10 #3
Mht. display på Palm: http://www.freewarepalm.com/fonts/fonts.shtml jeg er næsten sikker på at der findes én du kan se i stor størrelse ;)

Mht. udlæsning af data: du har desværre ikke fortalt hvilket motherboard du har - er det et Asus kan det måske lade sig gøre med PC-Probe der følger med?
Jeg kigger lige på et par generelle alternativer, aida og cpucool...
Avatar billede alleykat Nybegynder
23. maj 2003 - 15:17 #4
http://www.tweakup.dk/HTML/download/diagnose.htm - der er MANGE alternativer, jeg er simpelthen finsprit på at der er no'n der kan.
Avatar billede alleykat Nybegynder
23. maj 2003 - 16:13 #5
CPUCool kan. Den er godtnok shareware, men kan skrive en simpel kommasepareret log løbende (append/overwrite) - det skulle vel ku' gøre det :)
Avatar billede alleykat Nybegynder
23. maj 2003 - 16:46 #6
Jeg MÅ lige tilføje http://mbm.livewiredev.com/ - freeware, source og ting hehe
Avatar billede cr Nybegynder
24. maj 2003 - 14:48 #7
wow du går helt amok :)

Mit bundkort er et soltek, og jeg er sikker på at dine inputs kan bruges. Du har i hvertfald sikret dig mine points! Tak for hjælpen!
Avatar billede alleykat Nybegynder
24. maj 2003 - 20:15 #8
Takker for points =)

Sig endelig til hvis det bli'r en succes - jeg har en kammi med en Palm IIIe han ikke rigtig bruger... :D