Avatar billede nfrank Nybegynder
12. marts 2003 - 09:07 Der er 28 kommentarer

Workgroups

Jeg har sat en Win98 og en XP Pro op med samme arbejdsgruppe (helt sikkert - checket mange gange). Jeg har installeret NetBEUI på XP. De kan stadig ikke se hinanden.

Hvad mangler jeg?
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2003 - 09:12 #1
Deaktiver firewall på dit lankort! hvilken forbindelse har du (har du adsl? med eller uden router?)
Avatar billede coyx Nybegynder
12. marts 2003 - 09:19 #2
HAr du slået firewall fra i xp ????
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
12. marts 2003 - 09:48 #3
Prøv at installere TCP/IP protokollen, og giv maskinerne hver sin IP adresse fx. 192.168.1.2 og 192.168.1.3
Avatar billede gudmundp Praktikant
12. marts 2003 - 10:44 #4
Prøv at installere ipx protecollen det plejer at virke
Avatar billede nfrank Nybegynder
12. marts 2003 - 13:58 #5
kenp -> Firewall på lankort? det kender jeg ikke, men jeg har naturligvis deaktiveret min firewall. Det hele foregår bagved routeren så routeren er uinteressant i denne forbindelse.

coyx -> bruger jeg ikke.

hwa_26 -> tcp/ip er installeret (begge kører upåklageligt på internettet), og jeg bruger altid faste ip-adresser.

gudmundp -> ipx? det har jeg ikke lige tænkt på.
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2003 - 14:04 #6
ja XP har en indbygget firewall, som som relg er aktiveret, så det er ikke nok at bare at deaktiver den firewall du selv har indstalleret.
hvis du går i egenskaber for din lan forbindelse på din XP og går hen i avanceret, og fjerner det flueben som nok er der, så deaktiver du så din firewall på dit lankort/netkort.
Avatar billede mboesen Novice
12. marts 2003 - 15:12 #7
Har du oprettet de samme brugernavne på begge computere med samme password?
Avatar billede nfrank Nybegynder
12. marts 2003 - 15:44 #8
kenp -> det må jeg lige checke.

mboesen -> Nej.
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2003 - 19:07 #9
Det plejer eller at hjælpe hvis den bruger som skal bruge win98 også er oprettet på din XP maskine,da det kan gøre dte nemmere at kommuniker sammen.
Avatar billede mboesen Novice
12. marts 2003 - 19:19 #10
nfrank

Opret to ens konti på hver computer og så selvfølgelig i samme workgroup, så vil jeg tro at det virker. Jeg har godt nok to computere med xp og der havde jeg lavet den fejl.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
12. marts 2003 - 19:21 #11
Hvad er det så du vil "se"? Hvis du får svar på PING kan de vel også se hinanden? Hvis du skal overføre filer laver du et share på den ene maskine og tilslutter netværksdrev på den anden...
Avatar billede nfrank Nybegynder
12. marts 2003 - 20:54 #12
I skriver med en der ikke har arbejdet med arbejdsgrupper i windows siden 3.11. Jeg har de sidste mange år kun haft begrebet domæner, derfor har jeg aldrig oprettet en lokal brugerkonto. Jeres snak om brugernavne ramte ikke plet før mboesen brugte ordet konti! Der er stor forskel på et navn og en konto.
Avatar billede nfrank Nybegynder
12. marts 2003 - 20:58 #13
hovsa, mere følger:

kenp -> det er ikke på lankortet der er en firewall, det er på forbindelsen. Dvs det er en SW firewall og ikke HW som det ellers kunne antydes med lankort.
XP's firewall kender jeg godt og bruger ikke. ZoneAlarm rules!
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
12. marts 2003 - 21:25 #14
Hvad er formålet med at de kan se hinanden?
Avatar billede nfrank Nybegynder
12. marts 2003 - 21:47 #15
Den gamle har ISA slots, og jeg har et SCSI kort til et ISA slot og en scanner til SCSI. Overførsel af data har jeg i mellemtiden fundet ud af ved ftp.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
12. marts 2003 - 21:48 #16
og hvorfor virker IP ikke til det?
Avatar billede nfrank Nybegynder
12. marts 2003 - 21:50 #17
Forstået hvordan?
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
12. marts 2003 - 21:51 #18
overførsel
Avatar billede nfrank Nybegynder
12. marts 2003 - 21:53 #19
Det blev jeg ikke klogere af.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
12. marts 2003 - 21:54 #20
ok, du har afvist mit svar, der gik på at bruge IP, så computerne kunne udveksle filer. Hvorfor virker det ikke?
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2003 - 21:57 #21
se hans kommentar 13.59
Avatar billede nfrank Nybegynder
12. marts 2003 - 21:58 #22
Fordi filudveksling ikke det eneste formål, og dit svar ikke tilfredstillede mit oprindelige spørgsmål. Jeg vil i det hele taget gerne lære at sætte sådan en fidus op.
Avatar billede kenp Novice
12. marts 2003 - 21:58 #23
nfrank -> så har vi snakket forbi hinanden, men det sker jo :)
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
12. marts 2003 - 21:58 #24
Måske man kunne få at vide, hvorfor computerne skal kunne se hinanden, når der godt kan overføres filer????
Avatar billede nfrank Nybegynder
12. marts 2003 - 22:03 #25
Jeg synes jeg har svaret på det, men måske fordi jeg her som i alle livets forhold har behov for viden der rækker ud over det basale.
Avatar billede mirakulix Nybegynder
12. marts 2003 - 22:56 #26
installer ipx så kører det
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
17. marts 2003 - 12:27 #27
Prøv at tage et kig her:
http://www.annoyances.org/exec/forum/win98/t1022485131
Han har samme problem som dig.
Avatar billede hwa_26 Nybegynder
17. marts 2003 - 12:35 #28