Avatar billede akilleuz Nybegynder
10. marts 2003 - 19:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Strømforsyning

Hej

Er der nogen der ved hvordan man kan få 2 strømforsyninger til at tænde på samme tid når man trykker på power knappen på sit kabinet?

Med venlig hilsen

Thomas Grau
Avatar billede rnnova Nybegynder
10. marts 2003 - 19:31 #1
Jeg går ud fra det er ATX strømforsyninger. I så fald, findes der på dit ATX stik (det stik som sidder på bundkortet) typisk en grøn ledning. Det er denne ledning som giver signal til strømforsyningen om at starte. Hvis du så forbinder den grønne ledning fra bundkortet, til den grønne ledning på strømforsyning nummer 2, burde dette virke. Brug evt strømtyve...

ps. Ingen garanti... har ofte startet strømforsyninger ved at kortslutte den grønne ledning med en stel /sort ledning, så det burde virke i teorien :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
10. marts 2003 - 21:41 #2
IKKE strømtyve , der er noget l... , brug samlemuffer! *S*
Avatar billede zenze Nybegynder
10. marts 2003 - 23:27 #3
Avatar billede zenze Nybegynder
10. marts 2003 - 23:30 #4
Der er også noget her:
http://www.gideontech.com/guides/psu_powerup/
...men du kan vist ikke få det "på samme knap" som din primære strømforsyning.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
10. marts 2003 - 23:42 #5
Nu er jeg ikke elektronik-haj, så jeg vil gerne frabede evt. kommentarer om mit følgende spørgsmål i denne sammenhæng:

Hvis man nu lodder ledningerne til ATX-stikket på den ekstra PSU sammen med ledningerne på den oprindelige PSU, ville man vel kunne tænde/slukke med den samme knap?
Ville det mon indebære en eller anden form for risiko for at ødelægge PSU'er/bundkort? Og dårlige lodninger er udelukket i denne sammenhæng ;o)
Avatar billede akilleuz Nybegynder
12. marts 2003 - 12:40 #6
Kom lige til at tænke på noget ;) hvordan kan man kun kort slutte 1 ledning? skal den ikke forbindes med en anden??

Med venlig hilsen

Thomas Grau
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. marts 2003 - 13:15 #7
Den grønne ledning kortsluttes ved at forbinde den med "stel", altså en af de sorte ledninger :o)