Avatar billede kasper28 Nybegynder
10. marts 2003 - 18:48 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

LDAP og J2EE

jeg har en j2ee server (JBoss) stående og vil gerne anvende Ldap (OpenLdap), men ved ikke rigtigt hvordan jeg skal implementere det. Skal Ldapserveren holde en referance til et J2EE homeinterface og i givet fald hvordan laver man det ????? eller skal den indeholde ip'en på hvilen homeinterfacet befinder sig ???

formålet er at samle alle oplysninger om services et sted. og gøre det så transperant for clienten.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2003 - 18:59 #1
JBoss kommer med en JNDI server.

Brug den.

Det andet vil kræve at du skal ind og ændre i JBoss
source code.
Avatar billede kasper28 Nybegynder
10. marts 2003 - 19:14 #2
Ldap serveren skal stå på et andet sted end J2ee serveren - og ldapserveren ved hvilke services der udbydes på de enkelte J2ee server's
Avatar billede arne_v Ekspert
10. marts 2003 - 23:19 #3
Det vil være et ret stort arbejde at få det til at virke.

Og hvorfor skal den LDAP køre på en anden box ?

JBoss JNDI server supporterer clustering.