Avatar billede mvb Nybegynder
10. marts 2003 - 11:06 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

CSS igen igen

Jeg har et stylesheet, der ikke virker i ie50.
For det første bliver input bokse halv højde, og for det andet ombrydes tekst, selvom det er sat til nowrap.

Se her: http://gattaca.officient.dk/~morten/of2/test2.html

Nogle forslag?
Avatar billede schaefner Juniormester
10. marts 2003 - 14:06 #1
Forstår stadig ikke dit problem med den halve højde på din input-boks, du har jo selv sat højden til 16px.
Avatar billede mvb Nybegynder
10. marts 2003 - 14:32 #2
Jeg udtrykte mig vist uklart...
Problemet er, at i ie60 vises input boksen korrekt med en højde på 16px, men i ie50 bliver højden kun halvt så stor. Man kan dermed ikke se den nederste del af teksten i boksen.
Avatar billede esben85 Nybegynder
10. marts 2003 - 22:36 #3
inputboxen i IE5 er på 16 pixel, men i fx. IE6 er det for småt, og højden er derfor ~ 22px.
Avatar billede esben85 Nybegynder
10. marts 2003 - 22:37 #4
højden kan måles med programmet pixie
Avatar billede mvb Nybegynder
11. marts 2003 - 10:59 #5
Problemet er vel, at css ikke er ordentligt understøttet af ie5, så det i praksis er umuligt at få inputbokse til at se ens ud i ie5 og 6.

Esben - har du et forslag til hvordan man forhindrer at teksten breaker på space, når nowrap ikke fungerer i ie5? Jeg har desværre ikke mulighed for at indsætte et non breaking space ind i html'en.
Avatar billede esben85 Nybegynder
11. marts 2003 - 22:42 #6
snakker vi textfields eller inputs?
Avatar billede mvb Nybegynder
12. marts 2003 - 17:43 #7
Mht. størrelse, så er det input.
Mht. breaks, så er det i en td.
Avatar billede esben85 Nybegynder
12. marts 2003 - 22:08 #8
<td nowrap>tekst</td>
eller:
<td style="white-space: nowrap;">teksten</td>
ellers kan du sætte <td width="100%">
Avatar billede mvb Nybegynder
13. marts 2003 - 11:35 #9
Esben - jeg tror vi har en vinder!
<td nowrap>tekst</td> er ikke valid html, men et lille hack skader jo aldrig og det virker i hvert tilfælde i ie50. Jeg laver rettelsen i html'en selvom det ville være det snedigste at gøre det i css'en.
Prøv at se de forskellige løsninger her. I ie50 nowrap i td det eneste, der virker.
http://gattaca.officient.dk/~morten/of2/test2.html
Hvad med højden på input boksen. Kan du også fixe den :)
Avatar billede esben85 Nybegynder
13. marts 2003 - 22:19 #10
en mulighed var, at ændre på font-size, men det er ikke sikkert, at boxen bliver mindre eller større af den grund
Avatar billede mvb Nybegynder
14. marts 2003 - 10:54 #11
Boksen ændrer ikke størrelse, når man ændrer font-size. Der er åbenbart også en nedre grænse for hvor stor den kan være. font-size=12 er tilsyneladende den mindste, man kan angive i en inputboks.
http://gattaca.officient.dk/~morten/of2/test2.html