Avatar billede region Nybegynder
09. november 2000 - 15:01 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dårlige betalere..!!!!!

Hej allesammen.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres uforbeholdne mening om flg.

Gentagne gange sker det for mange eksperter at de løser en opgave hvorefter modtageren ikke vil acceptere svaret på trods af det faktum at opgaven er løst korrekt.

Burde man ikke opfordre ADMIN til automatisk
at overføre disse point til deres respektive ejere efter måske 14 dage.... eller evt. lave en blackliste med de brugere der ikke betaler deres skyldnere...

Det er ikke fordi verden går under grundet pointene men derimod muligheden for selv at kunne udbyde disse til andre for løsning af et af ens egne spørgsmål....
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. november 2000 - 15:05 #1
Jeg synes også det er for dårligt at folk ikke bare kan slippe pointene når man faktisk har \"ret\" til dem. (hvis alt er besvaret korrekt og man f.eks. VED det virker)

Nogle gange kan det jo godt dreje som om flere hundrede point og så begynder det jo og kan mærkes..

Mht. til det med om ikke admin skulle sørge for at sådan noget ikke skete så vil det blive for meget for de 2 admins og sidde hele dagen og kun lave det .. desuden vil admins ikke kunne afgøre hvem der er de \"retæssige ejere\" af pointene da det jo er op til spørgeren at bedømme om svaret er fyldestgørende og om det i det hele taget virker efter hensigten.
Avatar billede victor44 Nybegynder
09. november 2000 - 15:26 #2
En løsnin kunne være at dem som ikke lukker deres spørgsmål kommer i en offentlig liste. Så er det muligt at vurdere seriøsiten for alle inden de besvarer spørgsmål.
Det kunne gøres automatisk hvis et spørgsmål ikke har udviklet sig i f.eks. en måned.
Avatar billede region Nybegynder
09. november 2000 - 15:31 #3
Victor 44 :

Du er inde på noget af det rigtige....
Avatar billede parazite Nybegynder
09. november 2000 - 15:38 #4
Hvorfor ikke bare give benytte sig af samme \'flagsystem\' som man gør ved spørgsmålene? En grøn bruger har max. f.eks. 3 åbne spørgsmål, og ingen er over 14 dage, er gul har max 7 åbne spørgsmål og ingen af dem er over en måned og en rød skal bare slagtes!? :o) Så kunne man - før man begynder at svare - kaste et blik på brugerens nick og vurdere om man har lyst til evt. at spilde sin tid?

- Parazite
Avatar billede region Nybegynder
09. november 2000 - 15:59 #5
udemærket forslag, som jeg selvfølgelig ikke vil acceptere \"svaret\" på idet jeg derved lukker spørgsmålet!!!!!

Dialogen bør fortsætte lidt endnu

( Nu må vi håbe at jeg ikke bliver blacklistet..LOL )
Avatar billede apollo69 Nybegynder
09. november 2000 - 17:44 #6
God ide, er lige stødt på en med mange uafsluttet ? , helt tilbage til 1999, så den er jeg med på.
Avatar billede maniacdog Nybegynder
09. november 2000 - 17:47 #7
Udemærket idé parazite,
den er jeg med på.
Jeg må nok indrømme at et spørgsmål ikke skal være åbent i mere end 3 måneder, for hvis man har det så

1) Burde man ha fundet fejlen
2) Burde man være kommet hjem fra ferie m.m.
3) Burde man ha gået til en ekspert, jeg mener
måske en der seriøs har forstand på hardwaren/softwaren.
4) Måske burde brugeren enda få en advarsel og så 2 uger efter få sparket?
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
09. november 2000 - 21:05 #8
Det har været diskuteret i 3 spørgsmål de seneste 2 dage, og cstern er ved at lave en arbejdsgruppe som vil lave et forslag til admin...

Problemet er at de 2 gange jeg selv har stillet spørgsmålet, har det været 2 forskellige grupper af brugere som har svaret...
Avatar billede region Nybegynder
10. november 2000 - 09:14 #9
Det er kun godt hvis vi kan få ryddet op i disse sager... Nogen skal jo tage et initiativ...
Avatar billede maniacdog Nybegynder
10. november 2000 - 11:02 #10
Ja
Avatar billede jakoba Nybegynder
12. november 2000 - 18:59 #11
Gabestok !!
få sparket !!

Nok sitter vi ved en computer med det er altså ikke pokemon hvor man bare lige blæser knoppen af dem med de sorte hatte.

Hvad med om admin sendte et pænt \"vil du være rar at lukke\" brev efter 2-3 uger.
Og så evt selv lukker efter en måned.
Avatar billede region Nybegynder
13. november 2000 - 08:55 #12
meningerne er mange, og det glæder mig at vi trods alt er enige om én ting, nemlig at der bør gøres noget ved de \"dårlige betalere\"....

hvordan får man sendt dette oplæg til ADMIN...???
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
14. november 2000 - 10:10 #13
region>> send det evt. på info@eksperten.dk

Alle>> Der er som nævnt flere \"fraktioner\", igang med at komme med forslag. Husk lige at koordinere det :)
Avatar billede bobbync Nybegynder
15. november 2000 - 12:21 #14
Nu er jeg ikke en af dem der stiller spørgsmål og jeg er totalt ligeglad med point hvad skal jeg med dem hvis jeg løser et problem for anden så er det jo godt nok. og for det andet er det jo ikke sikkert bare fordi man svarer på et spørgsmål at man har besvaret det rigtigt.
Man kan have den overbevisning at man besvarer et spørgsmål men symtomer kan lyde ens men have vidt forskellige løsninger.
Avatar billede region Nybegynder
16. november 2000 - 08:31 #15
BOBBYNC >>>

Selvfølgelig skal en bruger ikke slippe pointene for svar der ikke virker på programmet, men ofte meget ofte endda sker det at spørgeren faktisk sender databasen til eksperten som løser problemet direkte i spørgerens database. så er der vist ikke længere nogen undskyldning!!!!!

Det kan godt være at du synes at det med pointene er ligemeget, og du har til dels ret, MEN !!! hvad er ideen med eksperten så.???? Jeg har nogle gange brug for råd og løsningsmetoder, så for mig er det ikke helt ligemeget at pointene ikke tilfalder mig ved rigtigt svar, for andre gider selvfælgelig ikke hjælpe såfremt det bare er for deres blå øjnes skyld.
Det må jo siges at EKSPERTEN i bund og grund er hjælp til selvhjælp....