Avatar billede jstidsen Nybegynder
08. november 2000 - 18:36 Der er 7 kommentarer

Klippe og klistre fra WP8-fil til hjemmeside

For at en WP8-fil skal kunne bruges på en hjemmeside, skal den først gemmes som HTML-fil. Gælder det samme, hvis jeg bare skal bruge afsnit fra en WP8-fil, som jeg vil klippe og klistre til hjemmesiden? Eller kan jeg bare vælge ud, hvad jeg skal bruge og sætte det ind på hjemmesiden?
20. december 2000 - 21:17 #1
Prøv at paste ind i denne side og se hvad den returnere:
http://webfx.eae.net/dhtml/richedit/editor.html
Avatar billede jstidsen Nybegynder
20. december 2000 - 22:08 #2
Den gengav teksten ganske som den fik den - uden at teksten var ændret til HTML-tekst. Gælder det altid -  undskyld hvis jeg spørger dumt, men skal man ikke bruge de autoriserede koder for æ, ø og å??
20. december 2000 - 22:12 #3
Jo, det burde man jo altid, men det smutter jo som oftes ;-)

Men når du siger HTML tekst, mener du så kun ÆÅØ?
Avatar billede jstidsen Nybegynder
21. december 2000 - 11:38 #4
Ja - i denne sammenhæng. Jeg ved godt at der skal HTML-koder til, men primært tænker jeg nu på at en tekstfil skal være læselig, når den lægges ind på hjemmesiden.
21. december 2000 - 13:00 #5
Ok.

Skal du paste tekst på en adminside? Eller skal er det en side hvor alle har adgang?
Avatar billede jstidsen Nybegynder
21. december 2000 - 17:12 #6
En ganske almindelig hjemmeside, som skal være mit \"vindue\" ud til den vide verden! hvorfor spørger du om den forskel??
Avatar billede jstidsen Nybegynder
23. august 2010 - 08:12 #7
Undskyld at mit problem blev løst, uden at jeg gav points. Jeg giver dem hermed til 'def', hvis ikke det er alt for sent!
mvh