Avatar billede ingerslev Nybegynder
05. marts 2003 - 20:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Content edit system

Jeg skal have lavet et Content edit system. Altså et system hvor en bruger kan logge ind og ændre siderne på websiden. Jeg skal lave det på den mest hensigtsmæssige måde. Jeg har selv tænkt over at ligge alle siderne i en mySQL database, så kan de i hvert fald let ændres, men det er måske ikke det bedste system.
Jeg har alle komponenterne fra Chili!soft pakken til rådighed: http://wwws.sun.com/software/chilisoft/ds_asp362.pdf
Lad mig høre nogle gode forslag, gerne fra nogen der har lavet et sådan system før...
Avatar billede mortrr Praktikant
05. marts 2003 - 21:23 #1
Split siden op i småstykker, og se på en del ad gangen.

Menuer i en tabel, "brødtekst" i en anden, osv.
Så er det nemt at rykke rundt senere.
Avatar billede ingerslev Nybegynder
05. marts 2003 - 22:40 #2
Jeg skal lave et system som en klient som ikke har forstand på html kan bruge.
Avatar billede mortrr Praktikant
06. marts 2003 - 09:35 #3
Så brug "den indbyggede editor" i IE.
Her kan han redigere siderne som om det var word. Næsten.
Du skal lave en række funktioner til specifikke funktioner, som indsættelse af billeder, tabel-redigering osv. Men til normal redigering af tekst fungerer den umiddelbart.
Der findes en del med disse funktioner på fx sourceforge.net
men en søgning på "dhtml editor" giver en del hits.

Hvis du selv har mod på det, så start på fx:
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/editing/editing_entry.asp
Avatar billede mortrr Praktikant
06. marts 2003 - 09:36 #4
Princippet er at du definerer et område (typisk indholdet af en iframe) som din editor, og henter innerHTML fra denne (ved iframe innerHTML på body) og poster i din database.
Når du så skal vise siden kan du proppe denne html ind i designet.
Avatar billede ingerslev Nybegynder
09. marts 2003 - 12:58 #5
Hvorfor er denne her lortetekst gået tabt? Undskyld sproget...