Avatar billede thomasjessen Nybegynder
05. marts 2003 - 18:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lukning af ports

Hvordan lukker man en port i Zone Alarm. Man kan diffenere hvilke IP'er som skal have adgang, og hvilke som skal holdes væk, men man kan ikke vælge f.eks. at lukke port 21 til FTP?
Med venlig hilsen og håb om hjælp, Thomas Jessen
Avatar billede serverservice Praktikant
05. marts 2003 - 19:11 #1
Det kan du ikke i zonealarm.
Du kan gøre det ved at sætte ip filtering på dit netkort og derfra åbne de porte du ønsker.
Du kan se hvilke porte du har brug for her (20,21,80 110, 25 måske andre)
http://www.opendoor.com/doorstop/ports.html

http://www.anti-trojan.net/en/
Avatar billede serverservice Praktikant
05. marts 2003 - 19:12 #2
Jeg lagde et link til antitrojan det kan scanne dine porte og finde antitrojanere. Du kan herefter vælge at lukke nogle porte efter behov.
Avatar billede thomasjessen Nybegynder
05. marts 2003 - 19:16 #3
Hvordan sætter du "ip filtering" op? - bare en kort beskrivelse? MVH TJ
Avatar billede serverservice Praktikant
05. marts 2003 - 19:26 #4
egenskaber for tcp/ip på dit netkort-advanced....tcp/ip filtering:
Her kan du vælge manuelt hvilke porte der skal være åbne.
Det er nemmest hvis du noterer hvilke der er åbne nu ved at scanne med antitrojan, og så kun åbne dem du mener at have brug for:20, 21, 80, 1080, 443, 110, 25.  måske andre.
Hvis noget ikke får adgangg skal du jvf. din liste med scannede porte og åbne dem der bliver nødvendife efterhånden....
Sådan får kun de færrest antal åbne porte.