Avatar billede andersenph Nybegynder
05. marts 2003 - 16:13 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Installering af CD brænder er vist gået galt

I min computer er der blevet installeret en Hewlett Packard CD brænder 9200.
Har ikke selv gjort det, men ham der gjorde troede han vidste hvad han gjorde :0)
Nu kan computeren ikke finde den, med mindre jeg slukker for strømforsyning, mens compen kører, og det er jo ikke sundt.
Jeg bruger win 2000 pro

Har prøvet enhedshåndtering. Der får jeg en fejl 19 at registreringsdatabasen muligvis er beskadiget ved en scsi/raid værtskontroller

Har hentet driver fra producenten.

Er der nogen der har erfaringer i denne lille knude
Avatar billede amd Nybegynder
05. marts 2003 - 16:16 #1
Finder BIOSen den heller ikke?
i så fald er den vel jumpet forkert?
Lyder nu mærkeligt det virker når du har slukket PSUen mens computeren kører..
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. marts 2003 - 16:18 #2
Jeg er ikke expert i win 2000. hvodden kommer jeg ind i bios

Har kigget efter jumpere. Kan ikke finde nogen
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. marts 2003 - 16:18 #3
Har nemlig tænkt det samme mht. jumpere :0(
Avatar billede amd Nybegynder
05. marts 2003 - 16:20 #4
Når du starter computeren står den og detecter IDE enheder, ikke sandt?
Lige efter den har talt RAM op.. Dér kan du se om BIOSen finder den.
Hvis ikke kan du også prøve, at trykke delete lige efter den har talt ram op, så havner du i BIOS... under den første menu skal du sætte den til at detecte automatisk
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. marts 2003 - 16:21 #5
Har fyraften nu snakkes ved i morgen :0)
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. marts 2003 - 16:21 #6
OK prøver lige
Avatar billede amd Nybegynder
05. marts 2003 - 16:22 #7
Ved du hvordan jumpere ser ud?
Jeg vil vædde med, at der er jumpere på ;)
Der er en masse små metal stænger, hvorpå der sidder en eller 2 små "broer" nærmere betegner små plastic ting, med metal inden i, der kortslkutter dem man sætter dem hen over.
oger stængerne står der anvisninger til hvordan du sætter den til cable select, master eller slave.
Avatar billede andersenph Nybegynder
05. marts 2003 - 16:30 #8
OK jeg gir mig der er jumpere på. Skiller lortet ad i morgen og kigger igen.

Den vil forresten ikke lade mig kigge i bios.
Den scanner adaptere og hopper så direkte over i win. Det tager for i øvrigt evigheder at starte op.

Snakkes ved
Avatar billede amd Nybegynder
05. marts 2003 - 16:35 #9
Du skriver bare når du er her imorgen;)
PS. bare bliv ved med at trykke del en masse gange lige 2 sec efter du har tændt så skal du nok komme igennem :-D
Avatar billede fromsej Praktikant
05. marts 2003 - 16:54 #10
Prøv at trykke på <Pause> når den scanner adaptere , hvis amd´s forslag med <Del> ikke virker.
Enten kan du se hvad du skal trykke på , eller osse kan du se hvad din BIOS hedder , så kan der findes ud af hvad du skal trykke på.
Avatar billede carstenk.h Nybegynder
05. marts 2003 - 20:22 #11
jeg vil gætte på at du har jumpet den forkert...
jeg synes i hvert fald du skulle tjekke det :-)

MVH carsten
Avatar billede amd Nybegynder
05. marts 2003 - 21:31 #12
=>carstenk.h
Øhm-.... prøv lige at læs mit svar!!
Jeg har endda forklaret ham hvordan man jumper!
Så skal vi blive enige om, at det var et ret dårligt svar, eftersom du ikke engang har læst Det igennem?
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. marts 2003 - 09:14 #13
Hej igen

Først så vil jeg lige sige at i behøver altså ikke blive uvenner over det her.
Lad os nu blive i den gode tone og hjælpe hinanden. Det er derfor E er her ik ;0)

Har åbnet compen igen og kigget rigtigt efter :0)
Der er en række med 5 jumpere, men ingen af dem er kortsluttet.
Det er nok derfor at lortet ikke virker.
Nu skal jeg bare have fat i sådden en plasticdims, så jeg kan jumpe den rigtigt. Man skal da osse gøre det hele selv.....suk
Jumperne ser således ud:
:activate term
:spare
:ID1
:ID2
:ID4
Mit gæt vil være at sætte jumperen på ID2.
Har i nogen mening om dette?
Avatar billede amd Nybegynder
06. marts 2003 - 09:38 #14
Der skulle gerne stå cable select, master og slave ??
Avatar billede andersenph Nybegynder
06. marts 2003 - 09:43 #15
Jamen det gør der asso ikke sorry :0(
Men kunne man ikke forestille sig at ID1 var master og ID2 var slave?

Vil i hvert fald prøve mig frem når jeg får fat i dimsen
Avatar billede andersenph Nybegynder
07. marts 2003 - 11:33 #16
Har skilt det hele ad Brænderen kører på scsi controller. Scsi kortet stammer fra Dell. Det er sansynligvis derfor det ikke virker.
Den var altså ikke jumpet forkert og jeg har ikke fået nogle rigtige svar sorry lads :0(