Avatar billede cstern Nybegynder
08. november 2000 - 11:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Brugernavne

Hvad med at lave restriktioner på hvilke navne man kan oprette sig under? Så vidt jeg kan se er der en masse sjufter der lave fake navne med dels underscores (_) dels blanktegn som er andet end Ascii 032. Mit forslag vil være at fremtidige brugernavne kun må indeholde A-Z, ÆØÅ, a-z, æøå, 0-9 og \"-\", intet andet. Underscore bør også være banlyst da den ikke kan ses når et link er understreget.

Og det burde vel være en simpel opgave?

Nuværende navne bør dog bevares.

Avatar billede milo Nybegynder
08. november 2000 - 11:04 #1
hvad er det lige det skulle hjælpe? det kan jeg ik helt forstå ?
Avatar billede cstern Nybegynder
08. november 2000 - 11:07 #2
Hvis en bruger opretter sig med navnet _milo så vil folk måske tro det er dig der svarer, tilsvarende er navne med \"falske\" blanktegn fuldstændig identiske at se på som de rigtige (jeg ved ikke om det er det falske blanktegn der ses eller om det erstattes af 032). Under alle omstændigheder kan en person give sig ud for en anden ved at benytte en metode der let kan stoppes
Avatar billede keysersoze Guru
08. november 2000 - 11:07 #3
hvad er der i vejen med undersores? jeg syntes det fungere fint som nu...
Avatar billede cstern Nybegynder
08. november 2000 - 11:09 #4
Det eneste problem med underscores er at når navnet er understreget kan man ikke se forskel på blanktegn og underscore. Så i listen til venstre vil \"bruger navn\" og \"bruger_navn\" se ens ud. Igen et smuthul for en imposter.
Avatar billede hobbez Nybegynder
08. november 2000 - 11:28 #5
Jeg syntes bare vi alle sammen skulle hedde \"Birger\" og så en fortløbende nummering :o)

/Birger000001
Avatar billede cstern Nybegynder
08. november 2000 - 11:31 #6
fin ide!
hilsen Birger
Avatar billede cstern Nybegynder
11. november 2000 - 15:51 #7
lukker spm for god ordens skyld.