Avatar billede dors Nybegynder
08. november 2000 - 10:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ekspertens grafik-belastningen bør reduceres

DØRS 8.11.2000

Af en eller anden grund tager det en afsindig tid (10 - 30 sekunder v. 128 kb/s) at indlæse/skifte en side hver gang man klikker på en hægte på Eksperten. Kan I ikke reducere mængden af grafik ved enten at vælge et mere effektivt format eller simpelthen at reducere grafikmængden til fordel for ren text?

Det er iøvrigt også særdeles generende med bannere og andre felter der blinker eller på anden forstyrrer billedet mens man søge eller læser. Hos epileptikere kan sådan noget ligefrem provokere et anfald.

venlig hilsen

Claus Alsted
Systemadministrator
Det Økonomiske Råd
Avatar billede keysersoze Guru
08. november 2000 - 10:58 #1
der er faktisk ikke meget grafik - og det meste bliver jo cache\'t første gang, se det burde ikke give problemer - mht bannere er jeg enig i at det er generende, men man kan jo ikke forvente at få alt gratis... derfor udnyttes muligheden jo bare for at få lidt for denne service...
Avatar billede milo Nybegynder
08. november 2000 - 11:00 #2
jeg ved ikke...men jeg vil gætte på det er ekspertens servere der er overbelastede.... nogen gange er siden hurtigere end andre gange nemlig :)
Avatar billede savle Nybegynder
08. november 2000 - 11:06 #3
Prøv at:fjern hak i VIS BILLEDE. hak i PLADSHOLDER
mvh. Savle.
Avatar billede snowball Novice
08. november 2000 - 11:12 #4
dors: Hvis du prøver og gemme denne side, så vil du finde af at alt grafikken på denne side faktisk ikke flyder over 20kb (incl. sponsor banneret!) Derimod fylder selve html siden ca. 35kb, så det er nok nærmere en optimering af koden der skal gør siden hurtigere !!!

Snowball
Avatar billede dors Nybegynder
08. november 2000 - 11:50 #5
DØRS 8.11.2000

Netscape 4.6 melder op til \'76 K read\', hvilket i hverfald er mere end ovennævnte 55 KB. Men det er da ikke utænkeligt at serverne har mere end travlt.

Selvom vi ikke kan blive fri for bannerannoncer mv. er der vel ingen grund til at de skal blinke og flimre. Der er MEGET ubehageligt.

Jeg tror ikke at Nscape 4.x har felter til VIS BILLEDE, PLADSHOLDER (?).

venlig hilsen

Claus Alsted
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. november 2000 - 12:44 #6
Netscape X.X sutter også for hårdt ..
Avatar billede denboj Nybegynder
08. november 2000 - 15:01 #7
dors// hvordan havde du egentlig tænkt dig at siden skulle løbe rundt uden bannere ? ? ? ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. november 2000 - 15:26 #8
Jeg synes forøvrigt ikke det tager hverken 10 eller 30 sekunder at indlæse en Eksperten side .. med mindre den er ualmindeligt stor..
Avatar billede stigc Nybegynder
08. november 2000 - 20:00 #9
Jeg har ført nævnt det for Admin, og de har sagt de vil kigge på det! Siderne fylder for meget pga. af flere ting. Mange blanke tegn og tabs som fylder men ingen ting gør. Billeder der bruges til at opsættegrafik med (dvs de er gennemsigtige og kan ikke ses), har meget lange navne og bruges utallige gange!

Det værste er at Eksperten \"bestemmer\" at vi ikke må cache siderne. Skide irrerende!

http://www.eksperten.dk/spm/29527
Avatar billede dors Nybegynder
10. november 2000 - 09:24 #10
DØRS 10.11.2000

Det ville ikke være dårligt om der så blev gjort noget ved det, når de har kigget på det.

Det er måske ikke urimeligt at siderne ikke må caches i for lang tid, da der jo hele tiden kommer spørgsmål og svar. Men et kompromis på fx. 1 time eller 2 ville gøre den enkelte session mere flexibel.

Bemærk at jeg ikke udtalt mig imod bannerannoncer, kun at de ikke må blinke eller flimre.

venlig hilsen

Claus A.
Avatar billede kasseper Nybegynder
10. november 2000 - 09:37 #11
Jeg er enig i at det kan være en pain med alle de reklamer der er at finde overalt på nettet. Men det er desvære et faktum at der ikke bliver lavet meget idag der kan overleve, hvis ikke der findes reklamer på siden.
Med hensyn til at det kan være et problem for epileptikere med ting der blinker og flimre, vil jeg nok sige at de i såfald ikke burde nærme sig en computer...!
Der findes da vist iøvrigt programmer man kan instl. lokalt som et plug-in der fjerner banner-reklamer når en side loader !