Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
07. november 2000 - 20:58 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

revideret forslag til at komme af med gamle spørgsmål!

Efter 20 dages inaktivitet sendes en mail til spørgeren om at lukke spørgsmålet.

Efter 30 dages inaktivitet lukkes spørgsmålet uden point til svarerne, og udlovede point plus 150 point trækkes fra spørgeren.

Ændringer:
Inaktivitet istedet for oprettelse
ingen point til svarerne
straf til spørgeren
Avatar billede bacardil Nybegynder
07. november 2000 - 21:00 #1
Hva hvis det de er de sidste point man har? ;o)
Avatar billede savle Nybegynder
07. november 2000 - 21:34 #2
Man kunne blive syg, ens pc\'er går i stykker, eller noget andet?
Kan godt se det er ikke smart når man kommer med oplysninger/svar og der ikke sker noget fra anden side.
Måske to mail længer tid.?????
savle.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. november 2000 - 00:43 #3
plus 150 point ?? hva\' skal det gøre godt for ? Hvis det er for at \"straffe\" brugeren så er det en dum ide. Som bacardil siger, hvis det nu er ens sidste point .. eller hvis man har f.eks. 25 point så vil \"kontoen\" stå i minus og da man ikke kan \"låne\" i \"banken\" så dutter det ikke.
Avatar billede denboj Nybegynder
08. november 2000 - 01:31 #4
næh - lad os bare sige at så går kontoen i nul LOL - whoops jeg havde selv lige glemt en he he
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
08. november 2000 - 08:33 #5
aaa_2500>> Straffen med -150 point er lige hård nok, efter min mening. Hvorledes defineres inaktivitet ?
Avatar billede cstern Nybegynder
08. november 2000 - 10:00 #6
Som supplemet til ovenstående og http://www.eksperten.dk/spm/32263

Har jeg dette forslag som måske kan erstatte \"straf-points\" som jeg dog stadig mener kunne være en god ide:

Hvis en bruger har \"gamle\" åbne spørgsmål kan der på alle nye spørgsmål denne bruger opretter komme et banner med en meddelelse om at denne bruger har spørgsmål åbne. Det er altså en slags \"gabestok\" som nok vil gøre at der ikke er nogen der gider svare på de spørgsmål vedkommende stiller uanset hvormange points han/hun udlover.

Banneret skal selvfølgelig være dynamisk, forstået på den måde at det forsvinder fra spm hvis vedkommende retter fejlen.

Jeg er netop idag med i et spørgsmål hvor en spørger udlover 500 points men faktisk har flere både hele og halve år gamle spørgsmål (se: http://www.eksperten.dk/spm/32375). Hvis jeg på forhånd havde vist at han ikke havde lukket gamle spørgsmål havde jeg ærligt talt ikke gidet svare...

Måske en ide?
Avatar billede denboj Nybegynder
08. november 2000 - 14:47 #7
faktisk kunne man sige at folk med åbne spm. der var over en måed gamle blev gule og over to måneder blev røde LOL
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
08. november 2000 - 15:42 #8
Hvor mange af jer der har svaret, har set det oprindelige spørgsmål???

Selvfølgelig er det unfair hvis man er syg...Men det er altså et offer man må acceptere...Folk er desværre for udisciplinerede til selv at huske spørgsmålene...

Formålet er at reducere udestående spørgsmål, og samtidig straffe folk som \"Glemmer\" at afslutte spørgsmål!

20 dages Inaktivitet betyder at der hverken har været svar eller kommentarer til et spørgsmål i 20 dage...

Selvfølgelig kan kontoen ikke gå i minus...det skal selvfølgelig være 0.

De 150 strafpoint var et forslag som kom da jeg stillede første udgave af spøgsmålet! Pointen er at man skal kunne føle straffen!!!

Jeg synes selv at een advarsel må være nok! Spørg dig selv om du stadig er interesseret i et svar på et spørgsmål som du stillede for 2 måneder siden...Mon ikke at du har fundet et svar...Ellers ville du jo heller ikke have glemt spørgsmålet!

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. november 2000 - 15:51 #9
<< aaa_2500 >>

Jeg HAR læst det.. og jeg synes stadig det er dumt at straffe brugeren på den måde.
Et offer man må acceptere hvis man er syg ? DEN er for laaangt ude!

Hvis vi endeligt skal komme så langt kan man da også sige at hvis en bruger ikke har været aktiv (logget ind..) i over 3 mdr. eller sådan noget at så slettes brugeren .. så holder man både åbne ? nede samt brugernavne der ikke bruges. Det er ligeså dumt et forslag ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. november 2000 - 15:53 #10
Okay .. jeg læste lige hele det andet ? vedr. det her og så at a-torsten faktisk skrev

\"Eller man kunne slette inaktive brugere.. Fx efter 3 md uden aktivitet... man skulle selvfølgelig først sende en mail ud.... \"

det havde jeg ikke lige set da jeg skrev ovenstående, anyway synes jeg stadig det er dumt..
Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
08. november 2000 - 20:37 #11
tdaugaard,

Godt...Da der åbenbart er mange tusinde syge brugere af Eksperten, skal deres spørgsmål selvfølgelig ikke slettes!!!

Det er da fløjtende ligegyldigt om svareren er syg!!! Hvis du ligger i en respirator er Eksperten nok det sidste du tænker på!!!

Pointen er ikke at der skal tages hensyn til alle livets små finurligheder, men istedet gøre Eksperten til et bedre sted at være!!! Faste retningslinjer vil gøre det nemmere og mere overskueligt at bruge eksperten.

>tdaugaard...Det er meget godt at du svarer på spørgsmålet, men hvad med lidt konstruktiv kritik??? Hvis du synes at mit forslag er \"dumt\"(din sprogbrug...Ikke særlig konstruktivt, men der skal jo også være plads til dig her på eksperten!), så find selv på noget...Det har jeg gjort, fordi jeg rent ud sagt er træt af uafsluttede spørgsmål og dårlige undskyldninger...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
08. november 2000 - 20:56 #12
<< aaa_2500 >>

Nææ .. det er ikke særlig kontruktivt. Desuden sagde jeg ikke at dit forslag var dumt, jeg sagde at delen med bl.a. at straffe brugeren ved at trække yderligere 150 point var dum.

Det ka\' da godt være mig sprogbrug ikke passer herren men det er jeg da totalt ligeglad med .. hvis du skal til at \"skælde mig ud\" over det, så go 4 it! En gang skal jo være den første...

Jeg husker f.eks. ikke særlig godt selv, og kunne SAGTENS glemme et spørgsmål (det er dog ikke sket endnu) og derfor synes jeg da ikke jeg skal straffes for det.. det er helt OK at de evt. svar der er bliver auto-accepteret, men strafpoint .. den er jeg ikke for!

Nå .. jeg vil slutte af nu .. jeg gider ikke diskutere i dag ..
Avatar billede bacardil Nybegynder
08. november 2000 - 20:58 #13
tdaugaard> Er din icq gået død?
Avatar billede cstern Nybegynder
08. november 2000 - 22:26 #14
meningen er vel også man får et passende varsel? Men planen med at trække ekstra point kan vi vel lade ligge lidt. Hvad med de andre forslag?
Avatar billede cstern Nybegynder
09. november 2000 - 10:05 #15