Avatar billede jens Nybegynder
01. marts 2003 - 16:32 Der er 7 kommentarer

Windows 2000 starter automatisk efter 30 min.

Hej

jeg har en Compaq Presario hvor der er installeret win2000 Pro. Når jeg slukker computeren, så tænder den automatisk efter 30 min.

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt ?

Hilsen
Jens
Avatar billede human Nybegynder
01. marts 2003 - 18:25 #1
LOL klart :o)
Avatar billede jens Nybegynder
01. marts 2003 - 18:38 #2
Fedt svar - det er vist ikke studiegælden der trykker hos dig !!
Avatar billede tumben Novice
01. marts 2003 - 22:53 #3
går ud fra at den er på nettet !!!..der må være en funktion i bios der er slået til...f.eks "wake on pci" el lign...hvis nu f.eks du har et adslmodem...så KAN der gå et signal "baglæns" fra modemet..til netkortet...og det får så pcén til at starte..fordi "wake on pci" er slået til...en eller andet impuls..som måske kommer hver ½ time.

der er flere muligheder..men det må stamme fra bios..jeg har haft flere venner der har oplevet det samme...så det er bare med at gå alle menuerne i bios efter.
Avatar billede roo104 Nybegynder
02. marts 2003 - 17:27 #4
Det hedder nok "Wake on LAN", det som du skal slå fra, hvergang en prøver at komme i kontakt med sin computer vil den så starte op, hvis "Wake on LAN" er slået til
Avatar billede tumben Novice
02. marts 2003 - 19:39 #5
som roo104 ...wake on LAN...eller idet hele taget alle PCI kort "wake on pci"...eller på hvilken som helst port..hvis f.eks du har alm modem...på serielporten...bare gå alle mulighederne igennem..det er med garanti en af de muligheder der står forkert i bios.
Avatar billede troev Nybegynder
03. marts 2003 - 15:50 #6
I min BIOS kan jeg under "Power configurations" (eller sådan noget) Indstille hvilke IRQ-kanaler, den skal tænde på.
Avatar billede roo104 Nybegynder
03. marts 2003 - 15:57 #7
Ok... for at se hvilken IRQ dit netkort bruger går du ind under start > administrative tools > computer management.
Udvider System information > Components > network.
Hvis du trykker på adapter kan du se hvilken IRQ dit netkort bruger.
Så sig i bios'en at den ikke skal tænde på den IRQ du lige har fundet.

Mit bruger IRQ 19, men det kan godt være dit er noget andet.