Avatar billede c_lind Nybegynder
28. februar 2003 - 22:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Trafik monitering

Er der nogen der kan give en kort ide om hvordan jeg kan monitere trafikken( Datamængden )  fra diverse klienter til internettet..
( Kender og bruger MRTG )

Jeg tænker på noget med radius, da jeg derved kan få logon med ( vi betaler pr. MB download ) men har ikke tidligere arbejdet med det ..
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2003 - 22:19 #1
Vil monitore på server el. selve klienten?
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. februar 2003 - 22:20 #2
der manlger lige et du ml. vil og monitore
Avatar billede bufferzone Praktikant
28. februar 2003 - 22:34 #3
Det kan du med et sniffer program, f.eks. www.sniffer.com derfindes flere forskellige nogle bedre end andre.

Hvis du ikke har brug for meget detaljerede oplysninger kunne du måske bruge Net Medic, men dette program er især godt til modem forbindelser
Avatar billede snowball Novice
01. marts 2003 - 16:07 #4
Nu skriver du at du allerede bruger MRTG. Med MRTG Total fra http://www.geocities.com/josef_wendel/ kan du ud fra dine MRTG log filer, udregne hvor meget data du har sendt og modtaget.

Snowball
Avatar billede c_lind Nybegynder
01. marts 2003 - 20:52 #5
Jeg ønsker at monitere en brugers forbrug, Han skal logge på ( evt. en radius løsning ) for at komme på internettet, og derfter skal hans forbrug logges ( han kan logge på fra forskellige arbejdsstationer) ..
Avatar billede c_lind Nybegynder
16. marts 2003 - 16:52 #6
Lukker her