Avatar billede aaa_2500 Nybegynder
07. november 2000 - 13:32 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Forslag til at komme af med gamle spørgsmål!

Hvis et spørgsmål bliver ældre end 30 dage så bliver spørgsmålet automatisk besvaret og pointene bliver trukket hos spørgeren og ligeligt fordelt hos alle der har svaret!

Dette skal forhindre at der ligger en masse uafsluttede spørgsmål!

At alle svar bliver belønnet skal forebygge forsøg på svindel...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
07. november 2000 - 13:34 #1
asdasdasd
asdasdasdasd
sadasdsadsad
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2000 - 13:37 #2
aaa_2500 >> det er foreslået før det med at spørgsmål på et eller andet tidspunk skal lukkes, og der arbejdes vistnok også med det...

dog er jeg ikke enig med dig i, at ALLE svar skal belønnes... netop det kan jo opfordre til snyd, hvis man nu kan se sit snit til at score nogle lette point på et spørgsmål der snart automatisk lukkes...
Avatar billede a-torsten Nybegynder
07. november 2000 - 13:38 #3
Hej aaa..

Svar som mit ovenstående vil helt sikkert forekomme.. det er der ingen tvivl om...

Der vil være \"snydere\" som spekulere i at gå ind på 29 dage gamle spørgsmål og sende et tilfældigt svar afsted...På den måde vil de kunne optjene points...

Jeg har den opfattelse af at jo flere point man har, des dygtigere er man... Så det skal ikke være sådan at ukvalificerede svar kan tilføre en bruger points....

Konklusion:
Jeg sys ikke din løsning er den rigtige løsning....

-Anders T. Pedersen
Avatar billede a-torsten Nybegynder
07. november 2000 - 13:41 #4
Keyser...

Tror simpelt hen bare at pointene skal gå op i røg... Det ville kræve mange resurser fra adreas_admins og co side at tjekke svar af.. Og de skal jo også selv have det rigtige svar, for at kunne vurdere hvem der har ret.....

Jeg tror faktisk ikke at der er en løsning på problemet med gamle u-accepterede spørgsmål....

-Anders T. Pedersen
Avatar billede powell Nybegynder
07. november 2000 - 13:42 #5
Hvis dette spørgsmål skulle lukkes om 30 dage, så vill a-torsten med hans første svar, kunne få del i de point der ikke er.

Givet er det dog et originalt indlæg og svar, men har han fortjemt at blive belønet?

Jeg ville personligt sige nej, og holde mig til keysersoze og a-torsten\'s anden kommentar.
Avatar billede cstern Nybegynder
07. november 2000 - 13:49 #6
Jeg syns at pointene skal trækkes fra spørgeren og ikke krediteres nogen. Evt kan et automatisk script advare spørgeren om at spørgsmålet nakkes hvis han/hun ikke reagerer inden (f.eks 2 dage?).

Advarslen bør komme som et \"indlæg\" i spørgsmålet så de der har svaret også ser det. På den måde bliver det pinligt/uønsket at få lukket spørgsmål på den måde også hvis man selv trækker pointene tilbage i sidste øjeblik da alle kan se hvad der sker.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
07. november 2000 - 13:55 #7
Jeg er HELT enig i hvad cstern siger. Der skal ikke være nogle der får point ved auto-luk.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
07. november 2000 - 14:04 #8
Håber at høre flere holdninger og argumenter, da det er meget relevant, og noget vi drøfter her løbende. Umiddelbart tror jeg en løsning bliver kombinationen, hvor spm. lukkes eft. en given periode, men at de udlovede point bliver slettet, så det ikke er \"ustraffet\" at glemme at acceptere. Hvad siger I ?
Avatar billede powell Nybegynder
07. november 2000 - 14:08 #9
Hvor mange brugere bruger kun experten 1 gang? hvor mange vender tilbage?

Jeg kunne forestille mig at mange \"glemte\" spørgsmål kommer fra brugere der kun bruger dette sted en gang, derfor har det ikke den store betydning i at man trækker point fra dem eller ej. Derfor skal der pointene dog stadig væk trækkes bort, hvis de ikke blev det var det jo en nem måde at holde sin plads i hirakiret, ved blot at \"glemme\" at acceptere et svar.
Avatar billede zhatten Nybegynder
07. november 2000 - 14:08 #10
Fed ide admin.

Jeg ved ikke helt om i tænker på det sammen, men spm. skal først lukkes hvis der ikke har været en kommentar/svar i en måned ik ?

- Zhatten
Avatar billede cstern Nybegynder
07. november 2000 - 14:09 #11
Jeg syns det er fint - det bør blot følges af en besked i det pågældende spørgsmål så alle orienteres. Da det KAN være en forglemmelse bør man måske overveje forslaget med en svarfrist?
Avatar billede zhatten Nybegynder
07. november 2000 - 14:10 #12
Måske er det heller ikke så fedt hvis man har siddet og hjulpet en vildt meget og så fordi personen ikke acceptere bliver pointsne bare slettet, så får man jo heller ikke noget ud af det.

- Zhatten
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2000 - 14:10 #13
a-torsten >> i dette øjeblik, hvor der er 5000+ ubesvarede spørgsmål vil det kræve meget tid - men ikke i længden, hvor det måske er 5 spørgsmål pr. dag der skal tages stilling til.

Pointene skal næsten ikke \"bare\" gå tabt... det vil være synd og skam for dem, der har brugt tid på at besvare og som måske også er kommet frem til et brugbart resultat... men det er rigtig nok at det vil kræve tid...
Avatar billede cstern Nybegynder
07. november 2000 - 14:11 #14
you win some and you loose some - det bare ærgeligt. Jeg syns det er værd at prøve - det kan vel altid bare laves om senere hvis det ikke funker ordentligt?
Avatar billede zhatten Nybegynder
07. november 2000 - 14:14 #15
i kan vel også bare starte med at slette alle ubesvarede spm. som er over 3 måneder gamle, de fæeste af dem er nok glemt og hvis der skulle være 1 som ikke er overlever personen nu nok.

- Zhatten
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
07. november 2000 - 14:17 #16
Det vil klart være at foretrække, at dem som har brugt tid på at svare, får noget for ulejligheden, men som sagt er det umuligt med over 5.000 \"åbne\". Herudover vil det være meget vanskeligt for os, at skulle bestemme fordelingen, selv ved få spm. pr. dag. Det vil give meget debat !
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2000 - 14:21 #17
andreas_admin >> så skal de 5000 spørgsmål måske lukkes som foreslået - og så fremover kørte man med at pointene skulle deles... så der efter de måske 30 dage kom en vurdering på hvordan pointene skulle fordeles...
Avatar billede zhatten Nybegynder
07. november 2000 - 14:23 #18
Admin:

sig til folk at om 1 måned eller sådan noget lukker i alle spm. så har folk tid til at gøre sig færdig.
og folk der skal oprettet store spm. må så lige vente lidt.

- Zhatten
Avatar billede a-torsten Nybegynder
07. november 2000 - 14:24 #19
Man kunne også lave en grænse for hvor mange åbne spørgsmål man må ha igang ( fx 5 )..Så skulle man lukke et af dem for at få lov at åbne et til... På den måde kan en bruger jo ikke kaste alle sine points ud på 20 forskellige spørgsmål...

ved godt det ikke er en løsning... Men det kunne løse lidt af det.. det er jeg sikker på...

-Anders
Avatar billede a-torsten Nybegynder
07. november 2000 - 14:25 #20
Zhatten...

Du kan sku da ikke sige til folk at de skal vente med at oprette store spørgsmål.... så kunne andreas og co jo lige så godt dreje nøglen om.....

-Anders
Avatar billede cstern Nybegynder
07. november 2000 - 14:27 #21
Hvad med at lave en generel besked til alle om at fra d.d. (eller hvornår det nu starter) har alle åbne spørgsmål 30 dage til at blive afsluttet, herefter må et spørgsmål højst stå åbent i 30 dage hvorefter det lukkes med heraf følgende nulstilling af points - hvis man ikke er færdig på 30 dage må man oprette et nyt sprøgsmål og fortsætte der (det vil nok ikke være særligt tit det sker). Færdigt arbejde! Det vil være urimeligt at forlange at alle 5000 åbne spørgsmål skal gennemgås. Ja, ja, der er sikker nogen der har både 500 og 1000 points \"til gode\" i uafsluttede spørgsmål - men der må komme orden på en eller anden måde og da vi ikke kan forlange at admin skal bruge ugevis på at dels gennemgå dels tage stilling i de 5000 åbne spørgsmål må man ofre det. Hvis der kommer et varsel på 30 dage skulle det vel være muligt at få i det mindste nogen af de \"glemsomme\" i tale?

Avatar billede cstern Nybegynder
07. november 2000 - 14:28 #22
Hvis man skal gøre et yderligere nummer ud af det kan man jo f.eks. \"charge\" det pointbeløb der er ude i \"afgift\" hos stilleren, så han/hum mister 2xpointene? Naah, - det var også bare en ide..
Avatar billede powell Nybegynder
07. november 2000 - 14:28 #23
Naturligvis vil der komme debat, hvis i skulle bedømme hvilket svar det var det bedste og nærmeste den løsning, som opreteren forventede. Men tit så er det her tale om at en person har været i en form for kommunikation med opretteren, og det er sjældent flere svar det er rigtigt.

Efter selv at side og læse mange forsleg igennem, så tror jeg at det er nemt og hurtigt at se hvilket svar det er det rigtige, og den lille procentdel som Adminstratorer kan være i tvivl, kast dem ud i et debat område, så tror jeg hurtigt at alle eksperterne garne vil slås om at give deres mening til det korekte svar. Men jo det betyder ekstra arbejde, det betyder, at en helvedes stor mænge data skal læses igennem.

Måske var det næmmest at ugentligt sende en mail til opretteren om at vedkomene nu havde modtaget x antal besvarelser og x antal kommentarer, om vedkomne stadig er interesseret i at havde åbnet spørgsmålet eller om vedkomne ikke blot ville lukke denne.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
07. november 2000 - 14:29 #24
Eller man kunne slette inaktive brugere.. Fx efter 3 md uden aktivitet... man skulle selvfølgelig først sende en mail ud....

-Anders ....
Avatar billede cstern Nybegynder
07. november 2000 - 14:31 #25
Andreas: Hvad med du kom med et konkret forslag som vi kan stemme om? Der er sikkert en bruger her der kan fikse et rapt lille afstemningssystem til boardet ;-)
Avatar billede powell Nybegynder
07. november 2000 - 14:33 #26
Jeg ville gå i koma, hvis jeg ikke kunne få mine daglige 100 point.
Avatar billede cstern Nybegynder
07. november 2000 - 14:36 #27
powell, det kan du da. pointoholoc?
Avatar billede cstern Nybegynder
07. november 2000 - 14:37 #28
Argggh! der skulle selvfølgelig stå pointoholic!
Avatar billede powell Nybegynder
07. november 2000 - 14:43 #29
Så er det da rart at vide, at jeg ikke er her for pointenes skyld, men for at dele min viden ud til de der har behov.
Avatar billede cstern Nybegynder
07. november 2000 - 15:18 #30
Afsteming: se http://www.quickpoll.dk - gratis scrips...
Avatar billede cstern Nybegynder
07. november 2000 - 15:21 #31
Avatar billede hobbez Nybegynder
07. november 2000 - 17:58 #32
Admin:

Jeg er enig i at det mest retfærdige ville være at points gik tabt, hvis man ikke forholder sig til de svar man har fået, indenfor en periode på 1 md.

Det bør nok kombineres med en \'advarselsmail\' efter f.x. 20 dage - \"få så fingeren ud..\" :o)

Og så syntes jeg cstern har fat i noget af det rigtige: Det bør koste mere at glemme et spørgsmål som andre har svaret på end \'bare\' de point der er tildelt spørgsmålet. Ellers er der måske nogen der har holdningen at det kan være ligemeget om man accepterer et svar eller mister de samme point.

Et logisk forslag til en straf kunne være de 150 point man har fået tildelt automatisk i de 30 dage der er gået :o)

/Rob
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
07. november 2000 - 18:08 #33
hobbez>> Det er et forslag :) !
Avatar billede keysersoze Guru
07. november 2000 - 18:47 #34
nu er det måske lidt dumt bare at sige en vis periode... der kan jo foregår noget med mening efter tyve dage - så måske i stedet sige: 20 dage uden aktivitet = en mail, ingen reaktion de næste 10 dage = luk spørgsmål
Avatar billede cstern Nybegynder
09. november 2000 - 10:05 #35
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
11. september 2005 - 17:55 #36
Og hvis slet igen har svaret på ens spørgsmål.... skal man så også miste points ???

et lille ps.
Der er dato på alle kommentare og svar... men ikke på selve spørgsmålet....ku være rart at se hvornår det er oprettet
Avatar billede hobbez Nybegynder
12. september 2005 - 08:23 #37
Pst: Du kan godt se hvornår spørgsmål er oprettet. Dette er eksempelvis oprettet:

Oprettet    07/11 2000
Tidspunkt    13:32:58

Se den blå boks øverst til venstre.

Du har med andre ord fat i et forslag der er NÆSTEN 5 år GAMMELT !!!

/Rob