Avatar billede pia_j Nybegynder
27. februar 2003 - 10:26 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Knapper - tekst???

Er det kun mig, der har problemer med at hoppe over hvor gærdet er lavest?

Jeg har kigget på nogle knapper fra www.web-effekter.dk/knapper.asp, men hvordan får jeg placeret min egen tekst i knappen???

Jeg har prøvet den knap-generator (FlamingText), der henvises til fra den pågældende side, men det tager jo evigheder at få lavet en enkelt lille bitte knap.

Er der nogen, der har et godt fif??

På forhånd tak for hjælpen :o)
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 10:31 #1
setter du ikke texten ind med et grafik program ?
Avatar billede di8leva Nybegynder
27. februar 2003 - 10:37 #2
det gick snabbt for mig att skabe en knap fra FlamingText
prøv igen =)
Avatar billede pia_j Nybegynder
27. februar 2003 - 10:54 #3
/cdc >> Grafik program? Paint? Er det ikke lidt tungt?
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 10:59 #4
Kopier den knap du vil bruge, past den så ind som et nyt omage i PhotoShop eller Paint Shop Pro. Så kan man lave et layer med texten i, så kan du selv placere texten, vælge fonten, og gøre masse andre ting også med den.

Hvis du ikke er en haj til grafikprogrammerne, må du nok bruge den tid der skal til på knap generatoren
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2003 - 11:10 #5
Hvad med at smide knapperne i en tabel celle med tekst.
Så kan du også styre teksten via css.
Avatar billede pia_j Nybegynder
27. februar 2003 - 11:20 #6
/cdc >> Nå, ja - layer. Det kan jeg godt huske noget om. Det lyder okay - i forhold til knap generatoren. Det må jeg lige kigge nærmere på.

backside >> Dit forslag er bare alletiders. Det virker ret ligetil. Nu skal jeg bare igang med at smide knapperne i en tabel celle med tekst (og ja, hvordan det lige gøres, det ...).

Ang. css - det var jo smart. Jeg har bare dårlige erfaringer med css via Netscape og Opera, men jeg skal nok bare øve mig lidt(?).
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2003 - 11:31 #7
Det ville være det letteste efter min mening i hvert fald.
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 11:37 #8
CSS er nemmest, men hvis man skal have en lidt stor skrift på, vil den blive hakket og derved ikke pen at se på. Ved at lave den selv i PS el. PSP vil man kunne bruge stor og fed skrift, lægge skygger på osv.
Det er jo nogle monster buttons, så hvis man skal op i en text på 12-14 pix, er det jo ikke det flotteste at se på
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2003 - 11:41 #9
Avatar billede pia_j Nybegynder
27. februar 2003 - 11:47 #10
backside >> Det er lige præcis, sådan det skal se ud. Og det er 'bare' tabeller og css?

/cdc >> Ja, nu er jeg jo ikke ret øvet i at give point (man kan vist dele pointene), så alle røg direkte til backside, fordi det var det første svar. Men mentalt får I hver 25 point.
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 11:49 #11
:o)
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2003 - 12:06 #12
Kan give point videre hvis det er.
Bare sig til.
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2003 - 12:08 #13
pia_j>> Det er lidt begrænset hvad der er af css på den side.  *G*
Det kan man vist også se, og ja, det er bare en tabel med 5 celler.
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 12:08 #14
har nok, ellers tak backside :o)
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2003 - 12:11 #15
Oki
Avatar billede pia_j Nybegynder
27. februar 2003 - 12:17 #16
backside >> Det kan jo godt være at der ikke er så meget css på din side, men den løser jo umiddelbart mit problem. Nu skal jeg bare lige prøve lidt på den side, jeg er ved at øve mig på. Det kan vel ikke være så svært  ;o)

Et andet spørgsmål: Hvordan deler man point? Når nu at backside gav det første svar, så har jeg mulighed for at acceptere eller afvise svaret, men ikke mulighed for at dele pointene - men det synes jeg bare jeg har set tidligere??
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 12:19 #17
så skal jeg have svaret også
Avatar billede pia_j Nybegynder
27. februar 2003 - 12:20 #18
Så skal jeg vente med at acceptere indtil jeg har fået flere valgmuligheder?
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 12:23 #19
eller sige hvem der skal svare når du har valgt det svar du vil bruge, er der flere der har hjulpet dig frem til en løsning, så deler du. Hvis du som her bruge bacsides svar, behøver jeg jo ikke svare på det, da jeg ingen point skal have.
Jeg selv giver kun points til det svar jeg bruger, deler ikke ud til alle, bare fordi de er med i spm. Point til riktig svar, eller til en gruppe der arbejder å det så de sammen kommer frem til et svar. :o)
Avatar billede pia_j Nybegynder
27. februar 2003 - 12:31 #20
Jeg synes begge jeres svar er nogle jeg kan bruge.

Hvis jeg nu havde haft (råd til) PS (kr. 7.500,00) eller PSP (kr. 650,00), så havde jeg brugt dit løsningsforslag, fordi jeg ikke er nogen ørn til det med tabeller.

Jeg synes, der er lidt meget jeg skal have sat mig ind i for at lave en sk... hjemmeside  ;oD
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 12:32 #21
du kan også bruge paint vil jeg mene
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 12:32 #22
Rom blev heller ikke bygget på en dag. det tager tid og maser af tolmodighed inden en hjemmeside er på luften :o)
Avatar billede pia_j Nybegynder
27. februar 2003 - 12:45 #23
Næhh, jeg har nok lidt langt til design a la Rest.Golfen - flot, flot. Eller Japans Kulturhus Projekt. Hvordan bærer du dig ad?
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 12:49 #24
Så skal du invistere i PS eller PSP, og sidde og rode med det i lang tid :o)
Rest. golfen er 3 år gamel, og ikke den stil jeg arbejder mere, men jo den er speciel, dene r lavet med en masse billeder oveni hinanden. Klippe klsire som Jørgen Klevin :o)

Kulturhuset har jeg kun lavet den grafiske brugerflade og resten laver min makker. Men mange års erfaring i grafik er grunden til min kunnen, og har lavet grafik til websites i 9 år
Avatar billede backside Nybegynder
27. februar 2003 - 12:58 #25
/cdc>> Der var da næsten ikke www for 9 år siden.  *G*
Avatar billede cdc Novice
27. februar 2003 - 13:11 #26
riktig, er på mit 9 år og har været på nettet i alle de år også, alt dette inden cybercity / get2net osv var udbydere :o)